En blog om alt det der gør mig glad og alt det, der inspirerer mig i min hverdag. Mit ønske er at blive bedre til at huske på alle de positive oplevelser og stunder, jeg har i min hverdag.....for livet er i bund og grund en virkelig smuk ting. Men når man er et menneske, som mig, der til tider har det med at løbe ind i en voldsomt storm i form af en angst, der kan være alt dominerende, så er det så ekstra vigtigt at huske på alt der beriger og som gør hverdagen værd at forholde sig til. Så dette er mit positive projekt......jeg tænker, at alle må have behov for at samle på smil engang imellem.....dette er mine smil:0):0):0)

tirsdag den 31. juli 2012

Lidt kærlighed....

Jeg forsøger virkeligt i det omfang det er muligt at samle på små ting, der giver mig glæde og nydelse i hverdagen. Der skal helst være flere ting på en dag, der giver en eller anden form for nydelse og velvære i krop og sind for, at vi kan have det godt og trives. Jeg ved, at for alt for mange består hverdagen af stress og jag; arbejde, unger der skal hentes, mad der skal laves...etc og de færreste, når vel knap nok at stoppe op og mærke efter, hvad det er der i bund og grund giver glæde.
Jeg kan godt være rigtigt misundelig på folk der har en karriere....et job, hvor det hele bare kører derudad, og der er penge nok på kontoen til ferier sydpå og designer støvler.
Jeg kan godt have følelsen af at gå glip af noget, og jeg bliver ofte rigtigt godt og grundigt træt af, at jeg ikke kan tillade mig at skeje ud økonomisk uden at mærke konsekvensen af det.
Krisen har dog gjort, at jeg ikke føler mig helt så alene på det område længere, fordi mange af mine veninder nu står i samme situation, oftest fordi de er blevet sagt op af deres arbejdsplads, og derfor heller ikke længere har det største råderum økonomisk.
Jeg er sikker på, at krisen er rigtig sund for os i mange henseender, den tvinger os til at skære ned og tage op til overvejelse, hvad det er, der virkeligt betyder noget. Og den tvinger os til at samle på de små ting og samle på det nære.
For er det i bund og grund ikke det nære, der er det vigtigste? At vi har venner vi holder af og føler os trygge ved, en familie vi kan regne med og nogle at komme hjem til?
Jeg er tæt på at tro jeg kunne bo i en jordhule, hvis det betød at alle mine grundliggende behov blev opfyldt....og selvom jeg er misundelig, så er jeg heller ikke så misundelig, at jeg ønsker at leve det liv i stress og jag, som jeg kan se mange gør (jeg har været der og det var bestemt ikke anbefalelsesværdigt) Og selvom jeg ville ønske at solen skinnede lidt mere herhjemme i det danske....ved jeg, at den kan komme til det...den kan skinne lidt mere i mit sind, og jeg vil ikke føle det som en nærdødsoplevelse hvergang himlen bliver mørk og den kolde vind river i mit ansigt.
Heldigvis er min kæreste ukuelig optimist og jeg ved, at det skal jeg tage til mig.
Alligevel har jeg mig et lille rescue-remedie, som giver mig en følelse af glæde og varme her i det kolde sommervejr......og får mig til at føle lidt kærlighed;



Lige fortiden er dette min ynglingste.....dejlig ingefær i en sød symfoni og den smager godt både kold og varm. Og te kan jeg da slet ikke få nok af i denne regnevejrstid.


Denne lækre sweater gør mig glad hver gang jeg tager den på. Jeg elsker dens bordeaux røde farve og så er den dejlig varm. Håber at jeg også kan scoope mig en i sort her til efteråret.


Chokolade er svært at få nok af. Denne er lavet af rå kakao med vanille og og gojibær....uhmm....




Denne bodylotion taler til alle mine sanser. Jeg bliver i bogstaveligste forstand glad hver gang jeg smører mig ind i den, og den forstår virkeligt at løfte mig på morgener, hvor jeg har sovet dårligt. Den er lidt pebret i prisen, men jeg synes, den er alle pengene værd.......

Ingen kommentarer:

Send en kommentar