En blog om alt det der gør mig glad og alt det, der inspirerer mig i min hverdag. Mit ønske er at blive bedre til at huske på alle de positive oplevelser og stunder, jeg har i min hverdag.....for livet er i bund og grund en virkelig smuk ting. Men når man er et menneske, som mig, der til tider har det med at løbe ind i en voldsomt storm i form af en angst, der kan være alt dominerende, så er det så ekstra vigtigt at huske på alt der beriger og som gør hverdagen værd at forholde sig til. Så dette er mit positive projekt......jeg tænker, at alle må have behov for at samle på smil engang imellem.....dette er mine smil:0):0):0)

søndag den 15. juli 2012

Vidunderlige København

I mine unge år boede jeg i København og jeg elskede det. Jeg elskede alt, hvad den havde at byde på af muligheder, oplevelser, folkefærd, og stemningsbilleder.
Og selvom jeg er blevet rigtig glad for at bo herude i det skønne Højbjerg, så savner jeg storbyen af og til, så i fredags besluttede jeg mig for at tage en ego dag i det københavnske, og det var skønt. Solen stod højt på himlen og jeg følte mig i mit es......det eneste minus ved dagen var at jeg kom til at sprænge mit budget på alle måder. Storbyen er simpelthen fyldt med alt for mange "farlige fristelser", så det er vist godt, at det ikke sker så ofte, at jeg tager turen derover.

Specielt er jeg glad for Nørrebro og dets cafe liv, hvor jeg har brugt utroligt meget tid i sin tid. Her lidt stemningsbilleder fra Blågårdsgade, hvor jeg spiste en ganske udmærket frokost på cafe N;


Vegansk frokost med rodfrugtdeller, salat, fritter og hummus


Tiden gik alt for hurtigt og jeg nåede slet ikke alt det som jeg havde planlagt, men jeg nåede dog at sidde og nyde det gode vejr lidt ved søerne ved københavn...suk!!!



Og jeg nåede også at sidde lidt her og betragte folk på rådhuspladsen....og høre lidt indianermusik.
Lige pludseligt føles Århus meget lille.


Dagen sluttede jeg af på Bio Mio, som er mit absolut ynglings spisested i København. Super venligt personale, lækker mad og alt er økologisk.....det er luksus efter min smag:0)


Jeg er allerede igang med at spare sammen til endnu en tur til København.
Ligenu er der stilhed og kagebagning her i Højbjerg og det er nu også godt:0)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar