En blog om alt det der gør mig glad og alt det, der inspirerer mig i min hverdag. Mit ønske er at blive bedre til at huske på alle de positive oplevelser og stunder, jeg har i min hverdag.....for livet er i bund og grund en virkelig smuk ting. Men når man er et menneske, som mig, der til tider har det med at løbe ind i en voldsomt storm i form af en angst, der kan være alt dominerende, så er det så ekstra vigtigt at huske på alt der beriger og som gør hverdagen værd at forholde sig til. Så dette er mit positive projekt......jeg tænker, at alle må have behov for at samle på smil engang imellem.....dette er mine smil:0):0):0)

onsdag den 18. juli 2012

lidt suk, oplevelser og dejlig linsesuppe

Suk, hvor det dog regner her i det danske og lidt flere suk over, at kæresten og jeg slet ikke for gjort alle de ting, som vi havde planlagt her i ferien ene og alene af den grund, at vejret simpelthen er for dårligt. Men så er jeg også færdig med at sukke, for jeg ved jo godt, at man bliver nødt til at få det bedste ud af det, der er og så forsøge at finde glæden ved de små ting, for dem er der såmænd masser af. Det er dejligt at have så meget tid til bare at være sammen og have tid til at vågne om morgenen og planlægge dagen, som vi nu har lyst til. Og heldigvis hænder det, at der er lidt luft i alt regnvejret og igår havde vi derfor en ganske vellykket tur til skandinavisk dyrepark med min svigermor. Dejligt med alle de smukke dyr og naturen...de har det godt:0)


 Og så sneg man sig lige til at klappe et dådyr og nåede også at få fodret den med lidt hjemmebagte knækbrød før jeg opdagede at man kun må fodre dem med foder købt i souvenir butikken...ups!

Og hvem vidste at Isbjørne ikke vil spise sæler, hvis de får et valg. Rosiner og æbler er åbenbart at foretrække....jeg kunne ikke være mere enig:0)










Smukke smukke dådyr og nuttede brune bjørne.....kunne godt have listet en med hjem i håndtasken...as if!!!


Og dette billede er helt bestemt taget af kæresten.....uhm lækre orme:0/

Og efter sådan en dag i et blæsende og noget ustadigt vejr er der ikke noget så dejligt at komme hjem til en portion varm suppe. Jeg elsker suppe og spiser det gerne i alt slags vejr. Det gode ved denne linsesuppe er at den kan laves året rundt, udover det så synes jeg, at den smager dejligt:0)

Linsesuppe

300 g (3dl) røde linser (skyldes grundigt)
1 sød kartoffel ( alternativt 1-2 ekstra gulerødder)
2 gulerødder
1 rød peberfrugt
2 løg
1 l boullion
1 tsk gurkemeje
1 tsk paprika
2 laurbærblade

Sød kartoffel, gulerødder og rød peber skæres i tern. Løgene hakkes.
Det hele svitses og boullion tilsættes. Det koges i 30 min. Husk at røre i suppen undervejs, så den ikke brænder på. Derefter blendes det hele og smages evt med salt, hvis man synes den mangler suppen serveres med frisk hakket persille og evt. ristede cashewnødder.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar