En blog om alt det der gør mig glad og alt det, der inspirerer mig i min hverdag. Mit ønske er at blive bedre til at huske på alle de positive oplevelser og stunder, jeg har i min hverdag.....for livet er i bund og grund en virkelig smuk ting. Men når man er et menneske, som mig, der til tider har det med at løbe ind i en voldsomt storm i form af en angst, der kan være alt dominerende, så er det så ekstra vigtigt at huske på alt der beriger og som gør hverdagen værd at forholde sig til. Så dette er mit positive projekt......jeg tænker, at alle må have behov for at samle på smil engang imellem.....dette er mine smil:0):0):0)

søndag den 8. juli 2012

Det veganske Hamburg....

Så har jeg fået set lidt af det hippe Hamburg, og selvom turen blev forholdsvis kort, nåede jeg at danne mig et billede af, hvad byen har at byde på. Ingen tvivl om at det er en charmerende by med en masse muligheder, hvis man har tid til at lege turist. Jeg ville så gerne have været på en sejltur rundt på de forskellige floder som bugter sig ind og ud af byen. Dette nåede vi desværre ikke. Dog har den, som alle andre tyske byer, jeg har været i, en form for tunghed som jeg har lidt svært ved at placere, og som jeg nok aldrig bliver helt forelsket i. Jeg var meget enig med kæresten om, at vi nok aldrig kommer til at finde en storby, som slår den charme det sydlandske øhav har at byde på.....og den smukke natur, som jeg elsker så højt og finder så meget ro i.
Men det er godt, at tingene har en kontrast, så man virkeligt kan mærke, hvad det er, man værdsætter og allermest har brug for både når det gælder ferie, men også i hverdagen. Hvad er det, der er vigtigt og giver den største form for velbehag?

Men da vi nu skulle til Hamborg, var vi begge obs på at finde et hipt sted at spise og min kæreste, som altid er åben overfor nye ting, foreslog at vi gik ud og spiste vegansk. For et par år siden var vi i Berlin, og der var vi inde og spise på en helt fantastisk vegetarisk restaurant der hed Le Manolo Verde. Lækkert sted som jeg klart vil anbefale, hvis turen skulle gå til Berlin.
Med det i baghovedet fandt vi på nettet en vegansk restaurant der hed Leaf og lad mig udtrykke det på den måde....det er den mest specielle middag, jeg nogensinde har fået, og vi kunne ikke lade være med at grine lidt, da vi sad og spiste, for jeg må indrømme at noget af det, fandt jeg næsten uspiseligt. Men min kæreste som bestemt ikke er kræsen guffede det hele i sig. Og det var på ingen måde, fordi maden var dårlig...det var råvarer af god kvalitet, men jeg synes, det manglede noget, og det første der falder mig ind er protein. Og det får mig til at tænke på, hvorfor jeg egentlig lever vegetarisk (bortset fra lidt fisk i ny og næ). Det er simpelthen fordi jeg ikke kan lide kød og er derfor heller ikke interesseret i at få noget serveret, som smager af kød eller bacon eller leverpostej for den sags skyld.
Så nej tak til røget tofu, seitan etc....og ja tak til avocado, bønner, æg, laks, hummus, linser og alskens andre herligheder.
Men der er vi jo så forskellige, og jeg synes virkeligt, at de havde gjort en masse fint ud af maden og, det var virkeligt flot serveret. Her kommer lidt billeder derfra;


Sådan så min forret ud...avocado fyldt med røget tofu og en sovs af friske abrikoser med chili. Bortset fra den røgede tofu var den ganske velsmagende


Min kæreste fik en form for tartelet med grøntsager i tomatsovs og seitan. Det var en rigtig lækker tomatsovs.



Dette var egentlig min kærestes hovedret, men endte med at blive min, da det jeg havde bestilt bestemt ikke faldt i min smag. Men her lækre svampe i en form for jordbær-citronmelissesovs med en bund af salatblade og kartoffel-persillekugler rullet i rasp (eller andet) og stegt på panden.



Og dette endte så med at blive min kærestes hovedret, som er grøntsager i en rødvinssovs serveret på en form for polentagrød. Som min kæreste sagde; "Det mættede godt".



Og sådan ser restaurenten ud udefra.

Bon appetit siger jeg bare;0)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar