En blog om alt det der gør mig glad og alt det, der inspirerer mig i min hverdag. Mit ønske er at blive bedre til at huske på alle de positive oplevelser og stunder, jeg har i min hverdag.....for livet er i bund og grund en virkelig smuk ting. Men når man er et menneske, som mig, der til tider har det med at løbe ind i en voldsomt storm i form af en angst, der kan være alt dominerende, så er det så ekstra vigtigt at huske på alt der beriger og som gør hverdagen værd at forholde sig til. Så dette er mit positive projekt......jeg tænker, at alle må have behov for at samle på smil engang imellem.....dette er mine smil:0):0):0)

torsdag den 19. juli 2012

quinoamuffins med hindbær og lidt om sunde muffinsforme

Dagen idag startede i rod og panik.....jeg er et værre rodehoved og er virkeligt ekspert i at miste ting og smide ting væk. Så det hænder, at jeg bruger en halv dag på at lede efter en ting, som jeg i alt min distræthed har forlagt. Idag var det så opskriften på disse hindbærmuffins jeg har forlagt og heller ikke fandt, men istedet måtte styrte ned på biblioteket for at erhverve mig, så derfor får de nu en plads på bloggen her. Så ved jeg hvor jeg altid kan finde dem, når trangen melder sig:0)
Opskriften stammer fra køkkenrevolutionen for hele familien, dog har jeg som altid ændret lidt i opskriften. Den kommer her;


Quinoamuffins med hindbær



3 dl quinoamel

3 dl kamutmel

1 tsk. Vinstensbagepulver

¼ tsk. Salt

¼ tsk. Vaniljepulver

1 tsk. kardemomme

4 spsk. kokosolie, smeltet

1 dl. agavesirup

2 store æg

2½ dl. Soyamælk pisket med 1 spsk. citronsaft

2 dl hindbær fra frost

½ pære i små tern



Bland quinoamel, kamutmel, bagepulver, salt, kardemomme og vanilje i en skål.

Pisk kokosolie, agavesirup, æg og soyamælk sammen i en anden skål.

Vend hurtigt alt det flydende over i skålen med mel. Rør hurtigt dejen sammen. Til sidst vendes hindbær og pæretern i dejen, og den fordeles i 12 muffinsforme. Hvis du har lyst kan du pynte dine muffins med grofthakkede mandler…det giver en dejlig knasende overflade.

De bages ca. 25 min ved 175 grader til de bliver let brune. Når du prikker i dem med en gaffel eller en tandstik, må der ikke hænge dej ved.



De smager dejligt og jeg er helt vild med smagen af den skønne quinoamel, som jeg har lagt mærke til har en dejligt beroligende effekt på nervesystemet.

Efter lidt nærmere research har jeg da også fundet ud af, at quinoa er både rig på magnesium og vitaminet B2, så måske netop derfor:0)


Hvis man ønsker en glutenfri version af disse kan kamutmelet skiftes ud med majsmel, dog bliver de en del tungere i det.


Lige til at sætte tænderne i.....



Denne gang brugte jeg disse muffinsforme. Efter at jeg er begyndt at blive bevidst om alt den skadelige kemi vi omgiver os med erhvervede jeg mig disse i helsekosten og udover at slå et slag for min egen krops velbefindende slår jeg så absolut også et slag for miljøet. Med alle disse klimaforandringer synes jeg, at det er af allerstørste vigtighed at begynde at tænke lidt mere på, hvad det er man putter i indkøbskurven. Disse muffinsforme er lavet af genanvendeligt materiale og ublegede og derfor fri for det skadelige klorin. Hvis man ønsker et kig på deres mange produkter og læse mere kan du gå ind på www.ifyoucare.com

Det giver sund appetit og god samvittighed:0)








Ingen kommentarer:

Send en kommentar