En blog om alt det der gør mig glad og alt det, der inspirerer mig i min hverdag. Mit ønske er at blive bedre til at huske på alle de positive oplevelser og stunder, jeg har i min hverdag.....for livet er i bund og grund en virkelig smuk ting. Men når man er et menneske, som mig, der til tider har det med at løbe ind i en voldsomt storm i form af en angst, der kan være alt dominerende, så er det så ekstra vigtigt at huske på alt der beriger og som gør hverdagen værd at forholde sig til. Så dette er mit positive projekt......jeg tænker, at alle må have behov for at samle på smil engang imellem.....dette er mine smil:0):0):0)

tirsdag den 3. juli 2012

Frokost på Moogfro....... og lidt Ikea shopping


Så skinner solen endeligt igen og det er blevet lunere. Så meget lunere at jeg endeligt har vovet mig i sommertøjet og i de små sommersko. Den slags skal lige siges tager en hel del tid for mit vedkommende, da jeg virkeligt hader at fryse og absolut ingen tillid har til det danske sommervejr.
Men nu er det her, og jeg nyder og nyder. Og imens kæresten brokker sig over, at han har det varmt har jeg det lige akkurat tilpas, og det er et vejr efter min ånd.
Og det gode ved at han nu har ferie er, at vi kan vågne op og gøre lige præcis, hvad vi har lyst til (og indhente noget af det forsømte, som vi ikke får taget os sammen om i hverdagen). Så idag gik turen både til Bauhaus og Ikea.
Det sidste var det, jeg var mest interesseret i, for jeg er nemlig gået hen og blevet rigtigt glad for disse glas til opbevaring af hummus, nødder, pesto etc.....


Nu har jeg efterhånden læst så meget om plastic og hormonforstyrrende stoffer, at jeg ikke kan lade være med at blive påvirket bare en smule. Ikke at jeg nogensinde vil være fanatisk omkring dette, men det er da lykkedes mig at udskifte gamle plasticbøtter til nye fra helsekosten, som gerne skulle være fri for disse stoffer og ja, så disse glas, som jeg vil kalde for Ikea når det er bedst:0)

Da jeg også syntes, at det var tid til, at der kom lidt ind på prinsessekontoen (som er den "konto" jeg benytter mig af, når jeg vil have noget tøset ind i vores hjem eller bare har lyst til at blive forkælet) overtalte jeg kæresten til at tage disse med hjem;


Jeg synes, de er yndige:0)

Bagefter blev det til et smut ind til byen og i den anledning tog vi ind forbi Moogfro for at spise frokost. Moogfro er et hyggeligt lille spisested, hvor de serverer morgenmad og frokost til en overkommelig pris af lækre og økologiske råvarer. Jeg har altid fået en rigtig god betjening dernede og det er så dejligt, at man både kan få mad vegetarisk, vegansk og med kød.
Idag var hun så sød at lave denne platte til mig, som bestod af lidt af hvert her bl.a. linsefrikadeller, hummus, langtidsbagte tomater, urtebøf og syltede auberginer;



Min kæreste fik en sandwich med kyllingesalat, som han også fandt ganske glimrende


Og tilsidst lidt billeder fra stedet;





Moogfro er helt sikkert et besøg værd hvis man vil have en hurtig morgenmad eller frokost til en overkommelig pris. Men man skal være opmærksom på at de kun har åbent til kl. 16 og at der ofte er rift om pladserne. Deres hjemmeside finder du lige her



Ingen kommentarer:

Send en kommentar