En blog om alt det der gør mig glad og alt det, der inspirerer mig i min hverdag. Mit ønske er at blive bedre til at huske på alle de positive oplevelser og stunder, jeg har i min hverdag.....for livet er i bund og grund en virkelig smuk ting. Men når man er et menneske, som mig, der til tider har det med at løbe ind i en voldsomt storm i form af en angst, der kan være alt dominerende, så er det så ekstra vigtigt at huske på alt der beriger og som gør hverdagen værd at forholde sig til. Så dette er mit positive projekt......jeg tænker, at alle må have behov for at samle på smil engang imellem.....dette er mine smil:0):0):0)

mandag den 23. juli 2012

Hurra for det gode vejr og skønne boghvedepandekager

Så kom det gode vejr endeligt og hurra for det:0) Og det skal bare nydes......desværre er det lige præcis denne dag, hvor kæresten starter på arbejde igen, men heldigvis er der tid til at nyde lidt eftermiddagssol på altanen, når han kommer hjem, og for mit vedkommende har jeg planer om at tage ud i byens parker og nyde det gode vejr og folkelivet...uhm:0)
Mine drømme går lige for tiden til Firenze. Hvor ville jeg gerne se og gense den by, for det er efterhånden over 10 år siden, jeg sidst har været der, og jeg husker det som en helt fantastisk oplevelse, og nu 10 år efter, vil jeg helt sikkert opleve den helt på ny og fra et helt anderledes perspektiv. Oppe i mit hoved er det ihvertfald meget romantisk altsammen.
Men med mindre jeg vinder i lotto, er det ikke en mulighed i år, så jeg er meget meget taknemmelig for at det gode vejr er kommet. For det der kan være lidt problematisk for mig, er at jeg finder utroligt mange healende krafter i solens stråler og dens varme. Det er på alle måder angstdæmpende og livsbekræftende for mig at opholde mig i solen, og hvis det stod til mig, rejste jeg væk tre måneder hver vinter. Og når sommeren som i år ikke viser sig fra sin bedste side, går mine suk på den lange og lidt tunge vinter, som jeg i mit sind frygter.
Ikke at jeg ikke sætter pris på de forskellige årstider, men er på alle måder et sommer menneske.
En anden ting som virkeligt kan glæde mig er pandekager og jeg elsker dem i stortset alle afskygninger. Min helt klare favorit er dog disse boghvedepandekager, som har en virkeligt lækker smag af den gode boghvedemel og får en let og meget lækker sødme, hvis man vælger at stege dem i kokosolie.
Disse pandekager kan du bruge til stortset alt. Her til aften tømte jeg køleskabet og lavede en wok af kokosmælk, karry, ingefær og chili. Dertil ristede cashewnødder. Men de er også super velegnede til koldt fyldt, som f.eks hummus, æg, bønnesalat eller som tilbehør til suppe.
Ønsker du dem mere dessertagtige undlader du bare salt og tilføjer lidt vanille og kardemomme istedet.
Opskriften får du her;

1½ dl dl boghvedemel
½ dl rismel
3 dl soya, ris eller havremælk
1 æg
Lidt salt
Evt lidt vand alt efter hvor tyk en pandekagedag man ønsker

Alle ingredienser piskes sammen og hviler 5-10 minutter.
Steges i masser af kokosolie, så de bliver lækre og sprøde.

Hvis man ikke er indehaver af kokosolie bruger man selvfølgeligt bare smør eller olivenolie istedet.
Jeg laver altid en dobbelt portion, så der også er til at fryse ned.



Her steges de panden....


Og serveres med grøntsager i kokosmælk
Mums!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar