En blog om alt det der gør mig glad og alt det, der inspirerer mig i min hverdag. Mit ønske er at blive bedre til at huske på alle de positive oplevelser og stunder, jeg har i min hverdag.....for livet er i bund og grund en virkelig smuk ting. Men når man er et menneske, som mig, der til tider har det med at løbe ind i en voldsomt storm i form af en angst, der kan være alt dominerende, så er det så ekstra vigtigt at huske på alt der beriger og som gør hverdagen værd at forholde sig til. Så dette er mit positive projekt......jeg tænker, at alle må have behov for at samle på smil engang imellem.....dette er mine smil:0):0):0)

lørdag den 23. marts 2013

Rodfrugtpandekager


I dag har jeg haft en rigtigt skøn dag med masser af venindetid. Hvis der er noget, der kan live èn op, er det da lige det, og så skinner solen oveni købet.
Det er godt nok stadigvæk isnende koldt, men det føles nu knapt så slemt, når solen står ned fra en klar himmel......og i næste uge står den så endeligt på plusgrader igen.

Jeg er mere end klar til at gemme vinterjakken og vinterstøvlerne langt væk og bare springe ud i foråret og være all in positiv omkring alt, og iføre mig en masse skønne farver.....

I mellemtiden vil jeg nyde en masse af disse skønne rodfrugtpandekager, som jeg lavede forleden aften.
For som jeg sagde til min kæreste..."nu er det snart ved at være på det sidste med rodfrugterne, så det er bare med at nyde det (samtidig med at jeg virkeligt glæder mig til alting bliver mere frisk og grønt), imens det er der".

Så vi lavede en dobbeltportion, så der også er lidt at fryse nedad. For det geniale ved disse pandekager er også at de er et hit til morgenmad med et kogt æg, lidt pesto, avocado, hummus eller hvad man nu foretrækker. Så jeg laver altid til fryseren.

Opskriften kommer lige her;

300g rodfrugter, fintreven
2 æg
Et lille bundt persille
Et lille bundt purløg
2-3 tsk. mel
30 g grofthakkede hasselnødder
salt og lidt peber
olivenolie til at pensle med

Krydderurterne hakkes fint og alle ingredienserne blandes sammen i en skål. Juster mel (put endeligt ikke for meget i) så du har en sammenhængende masse.

Hvis man ønsker det kan man riste nødderne let i 10 min ved 200 grader, hvorefter man nemt kan nulre den let bitre skal af. Det gør jeg altid, da jeg virkeligt synes der er meget at vinde smagsmæssigt, når man rister sine nødder.

Fordel rodfrugtblandingen i små klatter på et stykke bagepapir og pensel dem let med olivenolie.
De skal have ca. 20 minutter ved 200 grader til de er let gyldne.

Serveres med en blandet salat og noget protein. Vi fik fiskefrikadeller til, men anden fisk ville også være lækkert. Spiser man ikke fisk vil en bønne eller linsepostej være et godt supplement.


 Serveret på fad....
 
 
 Og her sammen med hjemmerørt fiskefrikadelle, rødbedesalat og cashewnøddesmør
 
Og så vil jeg ønske en rigtigt god påske. Min kæreste har ferie fra nu af, så vi nupper en lille get-away til Hamburg. Glæder mig helt igennem til lidt luftforandring og til bare at kunne nyde hinanden 3 dage i streg.
 
 
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar