En blog om alt det der gør mig glad og alt det, der inspirerer mig i min hverdag. Mit ønske er at blive bedre til at huske på alle de positive oplevelser og stunder, jeg har i min hverdag.....for livet er i bund og grund en virkelig smuk ting. Men når man er et menneske, som mig, der til tider har det med at løbe ind i en voldsomt storm i form af en angst, der kan være alt dominerende, så er det så ekstra vigtigt at huske på alt der beriger og som gør hverdagen værd at forholde sig til. Så dette er mit positive projekt......jeg tænker, at alle må have behov for at samle på smil engang imellem.....dette er mine smil:0):0):0)

mandag den 4. marts 2013

Boghvedepandekager med et tvist...

Forleden lavede jeg en kæmpe stak af disse boghvedepandekager.....og de smager altså virkeligt godt. Og det klæder dem at have fået et lille tvist af mandler, timian og spinat i forhold til de mere almindelige af slagsen, som jeg har postet tidligere.
Vi fyldte dem med grøntsager i kokosmælk og tofu. Men ellers har jeg tænkt mig at bruge dem til frokost med fyld af avocado, bønnemos, hummus, laks eller peanutbutter. Det gode ved pandekager er at de kan bruges til det meste og varieres i det uendelige...kun fantasien sætter grænser!

Enjoy:0)

2 dl boghvedemel
½ dl rismel
2 æg
4 dl vand eller plantemælk
1 dl mandler, blendet til mel
1 tsk. timian

Friskkværnet muskat
Lidt salt
Frisk spinat (jeg tager det altid på slum)

Smør eller kokosolie til stegning

Start med at skylle spinaten grundigt (spinat har en tendens til at være fyldt med jord) og "slå den ned" i en gryde ved lav varme.
Blend mandlerne til mel og hæld mandelmelet i en skål sammen med boghvedemel, rismel og krydderier. Tilsæt æggene og vand/plantemælk og pisk forsigtigt til du har en samlet dej. Tilsæt pisker du forsigtigt spinaten i.
Pandekagerne steges på en pande i kokosolie eller smør til de er gyldne og sprøde.....

 
 
Og det dejlige ved pandekager er jo at de er særdeles velegnede til at fryse, så jeg laver altid en dobbeltportion, når jeg nu alligevel er igang.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar