En blog om alt det der gør mig glad og alt det, der inspirerer mig i min hverdag. Mit ønske er at blive bedre til at huske på alle de positive oplevelser og stunder, jeg har i min hverdag.....for livet er i bund og grund en virkelig smuk ting. Men når man er et menneske, som mig, der til tider har det med at løbe ind i en voldsomt storm i form af en angst, der kan være alt dominerende, så er det så ekstra vigtigt at huske på alt der beriger og som gør hverdagen værd at forholde sig til. Så dette er mit positive projekt......jeg tænker, at alle må have behov for at samle på smil engang imellem.....dette er mine smil:0):0):0)

fredag den 22. marts 2013

Om at rumme alt.......og mærke den indre styrke

I denne uge har jeg øvet mig i at rumme alt, og jeg mener virkeligt ALT. Og det har bestemt ikke været nogen nem opgave, specielt fordi denne uge har været meget smertefuld for mig.
Jeg er en af de kvinder, der døjer rigtigt meget med smerter under min menstruation og lige fortiden lidt mere, end hvad jeg plejer at opleve. Det har gjort, at jeg har ligget flere dage i sengen ude af stand til at fokusere på så meget andet end at trække vejret.
Jeg forsøger at tænke positivt, og jeg tænker, at der er et formål med smerten, for aldrig har jeg oplevet så stor aktivitet i hele min krop. Og jeg ved, at noget af det skyldes de behandlingerne, jeg får hos zoneterapeuten. Så det er positivt, men også super angst provokerende for hele mit system, at skulle forholde sig til og rumme alt den smerte.
Og da jeg i forvejen kæmper lidt med at opbygge en større appetit er sådan et par dage i sengen absolut ikke befordrende for noget som helst. Men i stedet for at gå neden om og hjem, og bare være opgivende omkring det hele har jeg forsøgt hele tiden at have fokus på at få noget nydelse indenbords, både hvad angår mad.....men mest af alt hvad angår afslapning og selvforkælelse.

Jeg ved, at jeg er stærk, og selvom jeg nogle gange har følelsen af, at nu vipper hele læsset, så ved jeg, at jeg er i stand til at klare, hvad end livet byder mig. Og jeg ved, at jeg er i stand til at rumme alt.
For udover smerten er der også mine håb og drømme, som jeg hele tiden forsøger at nære og give liv til.
Men nogle gange brister drømmene, og jeg mærker en overvældende sorg i mit hjerte.
En sorg over alt det jeg ikke er i stand til at gøre her i livet pga. angsten. En følelse af at være udenfor, fordi jeg ikke er i stand til at gå ud og få mig et job og dermed et større socialt liv. Eller at jeg ikke er i stand til at spare op, så vi kan rejse sydpå hver vinter.
Og ja, det hænder, at jeg er skuffet.....meget skuffet.

Men det er der bare ikke noget at gøre ved, for man har nu engang det, som livet har givet. Der findes kærlighed i hver en smerte. Og der findes muligheder i hver en begrænsning.
Så det er bare med at komme op på hesten igen, og få det bedste ud af det som er.
For begrænsningerne ligger helt reelt i den måde, vi tænker på. Ikke i vores formåen og gøren.

I de dage hvor jeg har været helt nede og ligge har jeg dulmet min sorg og elendighed med serien Scarlett (efterfølgeren til Borte med blæsten). Jeg købte serien engang i fakta for mange år siden for 50 kr....og jeg ser den igen og igen. Det er rent flødebolle romantik, men min sjæl elsker det og jeg elsker Scarlett, for hendes gå på mod og hendes stærke vilje; I en scene siger hun; "Ja, jeg vil leve, jeg vil virkeligt leve!!!". Dette i en scene efter at det er gået op for hende, at Rhett har forladt hende for evigt, og at hun bliver nødt til at rejse sig igen og ligge fortiden bag sig.
Nogle gange er det bare i de små ting, styrken skal hentes.

Det er så vigtigt at huske på den indre styrke, vi alle har.
Og i stedet for hele tiden at flygte fra sig selv i et forsøg på at slippe for at mærke (noget som jeg ofte er rigtigt god til), så er det meget mere livgivende at give sig selv ro og give sig tid til at rumme alle de følelser, som kører rundt i systemet.
Alt hvad vi føler, er det som giver os liv, og som giver os mod til at kæmpe...om det er mod vinter og kulde, mod samfundets opskruede idealer eller mod de betingelser i livet, som ikke stemmer overens med vores ønsker og behov.

Det er i livet forandringen findes.....og så er det lige, at vi skal huske at klappe os selv på skulderen over alt det, vi faktisk gør, og huske på, at vi er gode nok, som den vi nu engang er.
Det sidste er noget, jeg i høj grad arbejder på lige fortiden. For hvor livgivende er det lige at være en omvandrende undskyldning for sig selv?


Min selvforkælelse i denne uge har bl.a. bestået af;

 
Pink smoothie til morgenmad

 
Masser af stærk mørk chokolade (genialt mod menosmerter)


Og flødebolle romantik i form af "Scarlett" på flimmeren.
 
Nogle gange er det bare de små ting, der tæller:0)






Ingen kommentarer:

Send en kommentar