En blog om alt det der gør mig glad og alt det, der inspirerer mig i min hverdag. Mit ønske er at blive bedre til at huske på alle de positive oplevelser og stunder, jeg har i min hverdag.....for livet er i bund og grund en virkelig smuk ting. Men når man er et menneske, som mig, der til tider har det med at løbe ind i en voldsomt storm i form af en angst, der kan være alt dominerende, så er det så ekstra vigtigt at huske på alt der beriger og som gør hverdagen værd at forholde sig til. Så dette er mit positive projekt......jeg tænker, at alle må have behov for at samle på smil engang imellem.....dette er mine smil:0):0):0)

fredag den 8. februar 2013

Selvforkælelse

I denne uge har min krop været helt ude af balance som jeg nu ved til dels skyldes meno og dermed mig som en omvandrende hormonbombe. En anden side af det er det forløb, jeg er begyndt hos, hos en kinesiolog. For puha, hvor trækker det indimellem tænder ud at arbejde med og forsøge at frigøre en masse gammelt fra fortiden. Men det er i den grad også berigende og inspirerende, og det får mig til at tænke i nye tankebaner. Og det giver mig mod på fortsat at kæmpe for at få frigjort min angst, så den ikke længere hæmmer mig så meget i min dagligdag.
Men som tingene er lige nu, har jeg svært ved at finde ro, og jeg har svært ved at finde stilhed med mig selv. Derfor tænker jeg ekstra meget over, at få noget glæde og velvære ind i min dagligdag.
Ofte skal der ikke så meget til. For mit vedkommende glipper min balance ofte ved, at jeg glemmer at være opmærksom, opmærksom på mine oprigtige behov, og jeg glemmer at mærke efter, hvad der er jeg egentligt har lyst.

Jeg synes det er rigtigt vigtigt, hvis man kan finde tid til det, at forkæle sig selv hver dag (og det behøves ikke at være vildere end at tage et fodbad eller ligge og lytte til noget dejligt musik) og jeg synes det er rigtigt vigtigt hver dag at spise noget mad, som gør èn glad (også selvom det ikke er lig med sundhed).
To meget simple ting, som virkeligt kan løfte en grå hverdag.

Udover det er der en masse andre ting, jeg forbinder med velvære og selvforkælelse. Jeg har lavet mig en liste (er en stor fortaler for den slags), fordi jeg ved, at når jeg får skrevet sådanne ting ned, så bliver jeg bedre til at være opmærksom på og huske......

Selvforkælelse er for mig bl.a.;

- At fylde hele køkkenet med velduftende hjemmebag
- At læse en bog, der fanger mig og som får mig til at glemme alt om tid og sted
- At starte dagen med et lækkert morgenmåltid.....lige fortiden er favoritten en lun bananbombe smurt
  med peanutbutter, dekoreret med gojibær, æble og rå kakaonips, eller en skål soyayoghurt rørt op
  med vanilje, bær og andet frugt.
- Stå tidligt op og starte dagen med yogastræk
- Tilføre nye farver til min garderobe (Er jeg den eneste, der er ved at være træt af uld, sort og grå?)
- Fodbade med Epsonsalt (den holder altid, når man ligesom jeg har fødder som is)
- Prøve noget nyt....evt gå en tur et nyt sted, en ny opskrift eller lade mig inspirere af et nyt miljø.
- Tage en pause i løbet af dagen og give mig selv lov til blot at mærke
- Putte mig under dynen på sofaen med en god serie på skærmen
- At tro på at jeg godt kan
- At føle kærlighed
- En god venindestund
- At nyde noget der indeholder en god mørk chokolade eller kakao
- At danse rundt i stuen til glad musik (Abba hitter lige fortiden)

Her er nogle af de ting, der har givet mig en følelse af glæde i denne uge;



Lækker musik på mp3`eren

 
En lang gå tur og et kig ud over et smukt stykke landskab


Denne lækre rismælk, som er genial til smoothies sammen med youghurt og bær.....og så oveni købet fundet på tilbud
 
 
 
     Frisklavede rawfood kugler lige til at fortære:0)
 
Det er så vigtigt at huske på alt det som giver glæde.........lige nu falder sneen atter og jeg tænker, at det er smukt og selvom det er koldt gælder det om at nyde hver en årstid, som den nu engang er. Uden vinter ville vi ikke nyde foråret, solen og sommervarmen så meget. Alt har sine plusser og minusser....lige nu kan jeg kun glæde mig over at vi går mod lysere tider, at jeg er i gang med at male et billede, som får smilet frem på mine læber og at jeg har en helt weekend at se frem til, hvor den bare skal stå på hygge med kæresten..
 
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar