En blog om alt det der gør mig glad og alt det, der inspirerer mig i min hverdag. Mit ønske er at blive bedre til at huske på alle de positive oplevelser og stunder, jeg har i min hverdag.....for livet er i bund og grund en virkelig smuk ting. Men når man er et menneske, som mig, der til tider har det med at løbe ind i en voldsomt storm i form af en angst, der kan være alt dominerende, så er det så ekstra vigtigt at huske på alt der beriger og som gør hverdagen værd at forholde sig til. Så dette er mit positive projekt......jeg tænker, at alle må have behov for at samle på smil engang imellem.....dette er mine smil:0):0):0)

onsdag den 13. februar 2013

Med fokus på C vtamin

Jeg er efterhånden godt træt af at have en konstant løbende næse.
Heldigvis har jeg i år været sparet for en større omgang influenza. Det er kun blevet til lidt småsnøft i løbet af vinteren og en enkelt dag eller to på langs.
Men jeg har nu været ude og købe mig et glas med c vitamin, da jeg på fornemmer at mit immunforsvar godt kunne trænge til et ordentligt boost.
Og efter at have surfet rundt på nettet har jeg fundet ud af, hvor fremragende dette vitamin er i sig selv, og jeg glæder mig virkeligt til at se, hvilken effekt jeg vil kunne mærke i kroppen efter en kur med disse....

C vitamin har stor betydning for immunforsvaret, det fremmer sårhealing og nedsætter blodets kolesterol.
C vitamin er et naturligt afføringsmiddel og forebygger skørbrug.
C vitamin har en positiv indflydelse på knogler, hud og arterier. Det hjælper med udskillelsen af toksiske stoffer og fremmer produktionen af antistress hormoner.
C vitamin er desuden nødvendig for optagelsen af Jern og calcium.

C vitamin mangel ses bl.a. ved øget træthed, blødende tandkød og langsom sårhealing.
Det er sjældent, at vi mangler dette, men jeg tænker at her om vinteren, hvor frugt og grønt er mere kedeligt og knapt så frisk kan det være en rigtig god ide med et ekstra tilskud.

C vitamin findes naturligt i kiwi, bær, tomater, grønne bladgrøntsager, persille, broccoli, peberfrugt, appelsin, citron, og kål.

C vitamin er vandopløseligt og du kan dermed ikke overdosere, da kroppen udskiller det naturligt igennem urinen, hvis du har spist for meget.

 
Jeg har købt disse fra biosym, som også indeholder calcium og magnesium.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar