En blog om alt det der gør mig glad og alt det, der inspirerer mig i min hverdag. Mit ønske er at blive bedre til at huske på alle de positive oplevelser og stunder, jeg har i min hverdag.....for livet er i bund og grund en virkelig smuk ting. Men når man er et menneske, som mig, der til tider har det med at løbe ind i en voldsomt storm i form af en angst, der kan være alt dominerende, så er det så ekstra vigtigt at huske på alt der beriger og som gør hverdagen værd at forholde sig til. Så dette er mit positive projekt......jeg tænker, at alle må have behov for at samle på smil engang imellem.....dette er mine smil:0):0):0)

mandag den 25. februar 2013

Når JA-Hatten skal tages på

For ikke så længe siden sagde min kæreste noget til mig, som jeg har tænkt meget over og taget til mig. Jeg havde et par dage, hvor jeg havde det virkeligt skidt i maven og dermed følte mig som en svækket grøntsag, der bare lå på sofaen og var ynkelig.....Og ja det var jeg i allerhøjeste grad og totalt sortseende og bare træt af vinter og kulde (og hvad jeg nu ellers synes, jeg havde at brokke mig over den dag).
Men til sidst fik min kæreste nok og hev fat i mig og sagde, at nu måtte det altså være nok. Nu blev vi nødt til at være positive og tage JA-Hatten på. Og det havde han så sandeligt ret i. For hvad får man egentligt ud af at brokke sig og frygte for en fremtid, som man ingen ide har om, hvordan kommer til at se ud.
Jeg kan ikke gisne om hvad der kommer til at ske. Jeg kan ikke forudsige om nogle af de ting, der virkeligt ligger mit hjerte nært bliver til min virkelighed en dag. Men det hjælper absolut intet at brokke sig (udover at det måske giver luft for lidt frustration, hvilket i og for sig også kan være fint nok i et kort tidsrum). Men derefter må man altså op på hesten igen og tage JA-Hatten på. For ingen tvivl om at det er meget svært for livet at give os det, vi ønsker os, hvis energien på forhånd er negativ og opgivende.
Så jeg har besluttet mig for at gå 100% ind og tage JA-Hatten på hver dag i det omfang det kan lade sig gøre. Og jeg ved, at med øvelse vil det med tiden blive lige så nemt, som at huske at børste tænder hver aften, før man går i seng.
Jeg ønsker at sige JA til livet, sige JA til universet og sige JA til fremtiden med alt, hvad den har at byde på. Jeg vil sige JA til nye udfordringer og nye oplevelser, og jeg vil øve mig i hver dag at give slip på alt det gamle, give slip på frygt, bekymring, stress, ensomhed og usikkerhed.
Simpelthen bare åbne op og sige JA til ALT.
For jeg ved, at livet vil det bedste, og nu har jeg tænkt mig at give alt min tillid til den proces, som livet nu engang er og sige JA til alt den visdom, som den har at tilbyde.
Og i stedet for at frygte min egen skrøbelighed vil jeg sige et kæmpe STORT JA til min krop og elske og omfavne den, præcis som den er. For den fortjener alt min kærlighed også når det gør ondt.

Har du husket at give dig selv egen omsorg og sagt ja til livet for nylig?

Når jeg siger JA til alt hvad livet byder er det også lidt nemmere at samle på alt det positive og gå "all in" kreativt.
Det her er noget af det som har givet mig en følelse af glæde på det seneste;


 
Smukke blomster fra min kæreste på Valentines dag

 
At finde legebarnet frem og male et billede som dette.....dejlig elefant:0)

 
At lave en collage som husker mig på alt det gode, og det jeg har at være taknemmelig for:0)
 
Og lige om lidt (vælger jeg at tro på) bliver det forår...............................

Ingen kommentarer:

Send en kommentar