En blog om alt det der gør mig glad og alt det, der inspirerer mig i min hverdag. Mit ønske er at blive bedre til at huske på alle de positive oplevelser og stunder, jeg har i min hverdag.....for livet er i bund og grund en virkelig smuk ting. Men når man er et menneske, som mig, der til tider har det med at løbe ind i en voldsomt storm i form af en angst, der kan være alt dominerende, så er det så ekstra vigtigt at huske på alt der beriger og som gør hverdagen værd at forholde sig til. Så dette er mit positive projekt......jeg tænker, at alle må have behov for at samle på smil engang imellem.....dette er mine smil:0):0):0)

onsdag den 30. maj 2012

pandekagedag

Jeg har længe lovet min kæreste at vi skulle have en pandekagedag.....og sådan en havde vi så her forleden. Hvor han lavede de traditionelle pandekager kastede jeg mig ud i disse risklatkager, som smager virkeligt skønt med rå brombærmarmelade og ristede mandler.
Opskrifterne stammer fra bogen stabilt blodsukker af Siff Holst.

Opskrifterne kommer her;

En rest kogte brune ris (3-4 dl)
1 æg
kanel, kardemomme og vaniljepulver efter behag
1 tsk. kokosolie
boghvedemel til det samler
rismælk (gerne den med mandel/hasselnød)
kokosolie til stegning
Evt 1 tsk gurkemeje

Det hele røres sammen til det har en passende og lind masse, som kan formes til små klatter og steges i kokosolie på en pande...


Sådan ser de ud på panden......

Rå brombærmarmelade;

5 figner uden stilk
1 dadel
1 håndfuld mørke rosiner
saft af en appelsin
1 dl frosne brombær (tøet op)
½-1 tsk kanel
evt lidt vanilje

Lad de tørre frugter trække i appelsinsaften et par timer. Blend derefter de øvrige ingredienser og smag til med kanel og vanilje.


Og det færdige resultat og I kan tro at der blev guffet:0)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar