En blog om alt det der gør mig glad og alt det, der inspirerer mig i min hverdag. Mit ønske er at blive bedre til at huske på alle de positive oplevelser og stunder, jeg har i min hverdag.....for livet er i bund og grund en virkelig smuk ting. Men når man er et menneske, som mig, der til tider har det med at løbe ind i en voldsomt storm i form af en angst, der kan være alt dominerende, så er det så ekstra vigtigt at huske på alt der beriger og som gør hverdagen værd at forholde sig til. Så dette er mit positive projekt......jeg tænker, at alle må have behov for at samle på smil engang imellem.....dette er mine smil:0):0):0)

søndag den 27. maj 2012

De små ting.....

Nogle gange er det virkeligt bare de små ting, der tæller, eller måske ville det være mere korrekt at skrive oftest, fordi at jeg i de perioder, hvor jeg er god til at gå og samle på de små ting, der giver glæde i dagligdagen, er langt mere glad og åben i det hele taget.
Når man er en person, som jeg, der i perioder oplever meget angst, er det grundliggende i mit liv ofte ,at jeg er bange eller bekymret; bange for om jeg nu kan klare dette eller hint, bange for om jeg vil opnå nogle af de ting, jeg virkeligt gerne vil i mit liv og bange for, at jeg kludrer så meget i det, at jeg vil miste alt, hvad jeg har kært.
I bund og grund ved jeg jo godt med alt min logiske fornuft, at der absolut intet er at være bange for. At livet i bund og grund er godt. Livet er og vil altid være farvet af den måde vi vælger at tænke og fokusere på.
Derfor synes jeg, at det er ekstra vigtigt at holde sig for øje, hvad det er der give glæde og så holde fast i dette, når øjeblikket kommer. I sidste instans er det de små øjeblikke, der giver den samlede helhed og dermed den samlede følelse af at være tilfreds med det liv, man nu engang har og det, man nu engang evner at gøre med det.

I disse pinsedage hvor solen står ned fra en skyfri himmel, er jeg meget taknemmelig for at bo i et så smukt område, som vi gør, og jeg er glad for, at jeg nyder at være i mit lokalområde (jeg har virkeligt boet i nogle uheldige områder i en stor del af mit voksenliv)

Jeg er så uendeligt taknemmelig for min kæreste, som altid sørger så godt for mig og tager hånd om mig, når jeg er træt eller udkørt.

Jeg er så glad for, at jeg godt kan lide og læse og dermed har mulighed for at fordybe mig i en masse romaner sommeren over (jeg er allerede godt igang)

Også er jeg så taknemmelig for alle de mennesker, jeg har i mit liv, som støtter mig og opmuntrer mig og fortæller mig, at alt er godt.

......Og så denne dejlige engel, som jeg fandt på Mallorca og som min kæreste var så sød at købe til mig. Kan godt lide tanken om, at der findes engle, som holder hånden over os, beskytter os og vil os det bedste. Hende her må gerne være en af dem....


Også denne smukke buket blomster, som jeg efterhånde har beundret mange gange idag. Jeg fik den af min mor igår....



Ja livet er godt og bliver bestemt ikke ringere på en smuk solskinsdag som denne.................

Ingen kommentarer:

Send en kommentar