En blog om alt det der gør mig glad og alt det, der inspirerer mig i min hverdag. Mit ønske er at blive bedre til at huske på alle de positive oplevelser og stunder, jeg har i min hverdag.....for livet er i bund og grund en virkelig smuk ting. Men når man er et menneske, som mig, der til tider har det med at løbe ind i en voldsomt storm i form af en angst, der kan være alt dominerende, så er det så ekstra vigtigt at huske på alt der beriger og som gør hverdagen værd at forholde sig til. Så dette er mit positive projekt......jeg tænker, at alle må have behov for at samle på smil engang imellem.....dette er mine smil:0):0):0)

søndag den 13. maj 2012

Skønne Mallorca


Så er vi hjemme fra ferie igen.....helt trætte og lidt forvirrede i hovedet over igen at skulle forholde sig til den gængse hverdag med tøjvask, indkøb og madlavning.
Mallorca var på alle måder helt igennem skøn og meget smuk.....jeg kan blive helt benovet over at befinde mig i alt den skønhed, som naturen har at byde på dernede. I øjeblikke kunne jeg virkeligt se mig selv leve det helt simple liv i naturen, og jeg fik virkeligt lyst til at få mig en have og dyrke mine egne grøntsager.....så langt væk fra den hektiske puls, som jeg ofte føler mig omgivet af, når jeg går op og ned ad strøget i Århus midtby. Ikke at jeg ikke holder af bylivet, men engang imellem er det på plads med en velfortjent pause og så er det, at ferier kan være en helt igennem skøn ting.
Det har været dejligt med en hel uge fyldt med oplevelser og højt solskin....faktisk steg temperaturen hele 9 grader i den tid, vi var dernede. Vi nåede også at blive lidt forbrændte de sidste dage...for første gang nogensinde har jeg oplevet at blive forbrændt i hovedbunden...avs, det gør en smule ondt, når jeg reder mit hår. En hat må være på sin plads når sommeren kommer til det danske...det er vist en smule umuligt at smøre sig med solcreme i hovedbunden.
Her kommer lidt billeder og fortællinger fra turen;



Vi lejede denne fine bil i tre dage, så det var muligt at komme lidt rundt på egen hånd og se lidt af alt den smukke natur. Her er vi på vej op i bjergene.



Vi blev nødt til at standse en del gange undervejs, så kæresten også kunne få gavn af at nyde landskabet. Her er vi standset ved en stor sø med en god udsigt over bjerglandskabet.





Efter at have holdt pause i en lille havneby ved navn Port de soller, for at spise frokost, kørte vi videre til en lille kunstnerlandsby ved navn Daia. En utroligt smuk lille landsby, der lå op ad en bjergskråning, og som igennem tiden har huset mange pilgrimme og kunstneriske sjæle. Vi mødte en del refugier og religiøse mindesmærker på vores tur rundt i den lille landsby.





En anden dag kørte vi lidt udenfor port de alcudia ((havnebyen som vi boede i) til et stort natur reservat. Vi gik 11 km rundt i den store park og det var nok en af de bedste oplevelser, jeg havde på turen. Der var så meget frihed forbundet i det med bare at gå og mærke solen i ansigtet og se hvordan landskabet hele tiden forandrede sig foran en.



Her er vi nået til nogle små haver......alt var ubeboet og jeg spekulerede på, om det mon er den spanske udgave af kolonihaver,,,,


Midt igennem natur reservatet løb en lang å, som vi flere gange i løbet af turen berørte og ønskede at vi kunne tage en svømmetur i.



Stranden ved Port de alcudia


De sidste par dage var temperaturen op på 28-29 grader, så det benyttede vi os af og tog til stranden. Dog var vi lidt for optimistiske i forhold til solcremen. Vi fik begge en del røde og ømme pletter rundt omkring.


Den sidste dag ved vandet inden vi siger farvel til Mallorca



Og en ting vi helt sikkert begge vil huske er alt den lækre fisk, som vi både fik serveret og selv tilberedte på ferien....mums!



Skønne, skønne Mallorca....


Ingen kommentarer:

Send en kommentar