En blog om alt det der gør mig glad og alt det, der inspirerer mig i min hverdag. Mit ønske er at blive bedre til at huske på alle de positive oplevelser og stunder, jeg har i min hverdag.....for livet er i bund og grund en virkelig smuk ting. Men når man er et menneske, som mig, der til tider har det med at løbe ind i en voldsomt storm i form af en angst, der kan være alt dominerende, så er det så ekstra vigtigt at huske på alt der beriger og som gør hverdagen værd at forholde sig til. Så dette er mit positive projekt......jeg tænker, at alle må have behov for at samle på smil engang imellem.....dette er mine smil:0):0):0)

mandag den 4. juni 2012

Nydelse.....

Der er nogle perioder, der er hårdere end andre og den sidste uge har været en af dem, der har rusket mig lidt mere i min grundvold, end jeg er vant til.
Dette ved jeg skyldes tildels at jeg har været sygdomsramt og dermed har haft begrænsede mængder af energi at tærre af.
Min kæreste har heldigvis været meget omsorgsfuld og har gentagne gange været i blockbuster for at hente film til mig, så jeg har set en masse gode film, og fået læst en masse bøger.
 Der har også været tid til at drømme om at det gode sommervejr kommer igen, for jeg finder det i den grad langt mere konfortabelt at være syg, når det er muligt at ligge og blunde i en stol ude på altanen. Men det skal nok komme.....det bliver jeg heldigvis ved med at tro på.
Men hvad stiller man så lige op, når man har så meget tid til at ligge og have ondt af sig selv? Man fokuserer i så høj grad det nu er muligt på at give sig selv en eller anden form for nydelse hver dag....for jeg har fundet ud af, at nydelse er en grundliggende faktor i vores overlevelse og for det generelle velvære......
Det sidste siger vist sig selv:0)

Ved at google lidt rundt på nettet har jeg fundet ud af dette:

- Vores behov for at opnå nydelse er den stærkeste drivkraft i vores liv
- Mangler vi nydelse i vores liv kan vi blive alvorligt syge ved f.eks. at udvikle angst, depression,   
  spiseforstyrrelser og kræft
- Nydelsen kommer til os hver gang, vi genopretter en naturlig balance i kroppen, som på en eller
  anden måde truer vores eksistens f.eks. får vi nydelse, når vi er sultne og dermed spiser noget mad.
  Vi får nydelse, når vi er ensomme og får selskab. Vi får nydelse, når vi oplever smerter, og de
  bliver lindret.

Og det fik mig til at tænke på et citat, jeg desværre ikke husker ordret, men budskabet var, at hvis vi ser det som det vigtigste i vores liv hver dag at give os selv en eller anden form for nydelse, er det værste, der kan ske, at vi bliver lidt tykkere rundt om livet. Og jeg vil nu foretrække det fremfor sørgmodigheden.....

Så jeg har tænkt meget over hvad der giver mig nydelse og nogle af tingene kommer her;



En bog som denne, der fanger mig fra start til ende og hvor jeg tager mig selv i at ligge og smile fjollet gentagne gange. Chick lit, når det er bedst........



En lækker kop te kan altid gøre mig i godt humør. Her serveret på Sofies forældre beliggende i frederiksgågade. Det er efter min mening Århus`s hyggeligste cafe.




Danske Jordbær med masser af smag i......endeligt kom de og de er både blevet spist, som de er og blendet til en lækker smoothie. Er snart på vej ned efter den næste bakke.......


Ingen kommentarer:

Send en kommentar