En blog om alt det der gør mig glad og alt det, der inspirerer mig i min hverdag. Mit ønske er at blive bedre til at huske på alle de positive oplevelser og stunder, jeg har i min hverdag.....for livet er i bund og grund en virkelig smuk ting. Men når man er et menneske, som mig, der til tider har det med at løbe ind i en voldsomt storm i form af en angst, der kan være alt dominerende, så er det så ekstra vigtigt at huske på alt der beriger og som gør hverdagen værd at forholde sig til. Så dette er mit positive projekt......jeg tænker, at alle må have behov for at samle på smil engang imellem.....dette er mine smil:0):0):0)

torsdag den 17. maj 2012

4 gode grunde til at spise chokolade.....

Jeg kan næsten altid finde på en god grund til at indtage et eller andet indeholdende kakao, om det er i form af de gode og sunde konfektkugler, et glas af den gode havrekakao eller et stykke mørkt chokolade.....det er så absolut ikke en nydelse, jeg på nogen måde har lyst til at undvære i min hverdag. Forleden da jeg ryddede op i mine blade faldt jeg over denne artikel og hurra, nu kan jeg tilføje endnu flere ting til min liste over, hvorfor chokolade er en så nødvendig del af enhver kvindes liv......





De 4 grunde kommer her;

1 Antioxidantbombe mod hjerte-kar-sygdomme; Undersøgelser viser at der er sammenhæng mellem indtag af kakao og øget hjerte-kar-sundhed.

2. Kakao stimulerer hjernen; Kakao indeholder aminosyren triptofan, som er nødvendig for dannelsen af serotonin, der modvirker depression. Desuden indeholder den også dopamin, som indgår i hjernens belønningssystem. Desuden fremmer kakaoen koncentrationsevnen og den mentale årvågenhed.

3. Dit nye energiboost; Teobromin; Kakao indeholder teobromin og en lille smule koffein. Teobromin stimulerer centralnervesystemet og har en afslappende effekt på muskulaturen.

4. Kakao som astmamedicin; Stoffer fra kakao har vist sig at have en effektiv effekt på astma. Teobromin sløver ikke, men virker derimod stimulerende og medfører ingen bivirkninger i forhold til hostemidlet codein. Desuden indeholder kakao magnesium, som er muskelafslappende.



Artiklen er skrevet af Caroline Fibæk, som er en pioner indenfor raw food. Men jeg tror nu på, at kakao er kakao og dermed ikke nødvendigvis behøver at være rå, for at have en gavnlig effekt. Ihvertfald ser jeg allerede frem til jeg skal nyde min næste kakaodrik og uhh.....så skal jeg vist snart i køkkenet og leve en ny omgang raw food brownies.....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar