En blog om alt det der gør mig glad og alt det, der inspirerer mig i min hverdag. Mit ønske er at blive bedre til at huske på alle de positive oplevelser og stunder, jeg har i min hverdag.....for livet er i bund og grund en virkelig smuk ting. Men når man er et menneske, som mig, der til tider har det med at løbe ind i en voldsomt storm i form af en angst, der kan være alt dominerende, så er det så ekstra vigtigt at huske på alt der beriger og som gør hverdagen værd at forholde sig til. Så dette er mit positive projekt......jeg tænker, at alle må have behov for at samle på smil engang imellem.....dette er mine smil:0):0):0)

lørdag den 8. september 2012

Fred, ro og et liv på pause

I nogle perioder har jeg en stor trang til at sætte mit liv lidt på pause og bare mærke fred. Denne periode har varet lidt længere end normalt. Jeg ved ikke, om det er fordi efteråret er begyndt at banke på eller om det bare skyldes en af de mere `normale`perioder, hvor mit sind bare higer efter stilhed.

Det med stilhed synes jeg kan være rigtigt svært, måske fordi mit sind gerne vil rigtigt mange ting på èn gang og fordi jeg har lært min krop, at det ikke er godt med stilhed i for lang tid, i frygt for at jeg så vil mærke angst.
Men det pudsige ved det er, at jo mere stilhed jeg giver mig selv lov til at føle, jo mere glæde og kærlighed kan jeg mærke i min krop.
Tit når jeg stormer fra det ene sted til det andet eller ligger en masse planer og gøremål, for ikke at opleve for meget stilstand, er det at jeg nemt føler mig irritabel og utålmodighed, og så er jeg tilbage ved den indre rastløshed og alle de andre følelser, som hverken er særligt rationelle eller konstruktive.

Jeg ved, at man kommer rigtigt langt med at tænke positivt og jeg øver mig i det hver dag. Men det er ikke altid lige nemt, og der er ingen, der kan bilde mig ind, at det er muligt at tænke positivt hele tiden. For vi er jo bare mennesker og jeg tænker, at følelser som skuffelse, mindreværd, sorg, misundelse osv altid vil være en del af det at være menneske. I bund og grund handler det om at give slip på disse følelser istedet for at klynge sig til dem og dermed gøre dem til en del af den virkelighed, vi vågner op til hver dag.

Men en rigtig god øvelse jeg er nået frem til og som virker for mig, uanset hvordan jeg har det, og uanset hvordan jeg føler er at stoppe op og tænke;` Føl kærlighed med alt hvad der er ligenu` Og det virker for mig. For denne handling er så simpel og klar, at jeg er i stand til at stoppe op og være i kærlighed uanset om jeg i øjeblikket føler mig vred, ked af det, stresset, angst eller what so ever.
Denne øvelse er også rigtigt god at sove på, for kan man næsten få en bedre søvn end hvis man i det øjeblik man ligger sig til at sove føler sig fyldt op med fred og kærlighed.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar