En blog om alt det der gør mig glad og alt det, der inspirerer mig i min hverdag. Mit ønske er at blive bedre til at huske på alle de positive oplevelser og stunder, jeg har i min hverdag.....for livet er i bund og grund en virkelig smuk ting. Men når man er et menneske, som mig, der til tider har det med at løbe ind i en voldsomt storm i form af en angst, der kan være alt dominerende, så er det så ekstra vigtigt at huske på alt der beriger og som gør hverdagen værd at forholde sig til. Så dette er mit positive projekt......jeg tænker, at alle må have behov for at samle på smil engang imellem.....dette er mine smil:0):0):0)

fredag den 28. september 2012

virkeligt lækre snacknødder

I disse dage sender jeg utroligt mange varme tanker til alt hvad der varmer, for hold op hvor der rusker og river. Man kan da vist roligt sige, at efteråret for alvor går igang.
Men det er nu også lidt hyggeligt og jeg ser frem til at begrave mig under en varm dyne på sofaen for at sluge den ene serie efter den anden.....og meget gerne med masser af varm te og noget at snacke imens.
Og der er disse nødder super anvendelige. Lige for tiden spiser jeg dem i store mængder. Jeg elsker duften, de varmende krydderier, der stimulerer hele systemet og giver en hjælpende hånd til fordøjelsen.
Nu når vi går mod koldere tider har kroppen også brug for mere fedt for at holde sig varm og veltilpas og med disse kan man ihvertfald snacke løs med god samvittighed, for der er snart ikke den gode ting, som nødder indeholder, vel at bemærke, hvis man ikke er allergisk:0)

Opskriften kommer lige her;

1 stor håndfuld paranødder
1 stor håndfuld mandler
1 stor håndfuld cashewnødder
1 stor håndfuld solsikkekerner
1 stor håndfuld græskarkerner
1 spsk garam masala
2 tsk kanel
½ tsk cayennepeber
1 stor spsk kokosolie, smeltet over varmen ved lav temperatur.

Varm ovnen op på 180 grader og kom alle nødderne i ovnen i ca 5 min. Tag dem ud og kom den smeltede kokosolie og alle krydderierne på.
Put dem i ovnen igen i ca. 10 min. Hold øje med dem undervejs...de må endeligt ikke få for meget.
Tag dem ud og lad dem køle af.

Snack løs!!!:0)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar