En blog om alt det der gør mig glad og alt det, der inspirerer mig i min hverdag. Mit ønske er at blive bedre til at huske på alle de positive oplevelser og stunder, jeg har i min hverdag.....for livet er i bund og grund en virkelig smuk ting. Men når man er et menneske, som mig, der til tider har det med at løbe ind i en voldsomt storm i form af en angst, der kan være alt dominerende, så er det så ekstra vigtigt at huske på alt der beriger og som gør hverdagen værd at forholde sig til. Så dette er mit positive projekt......jeg tænker, at alle må have behov for at samle på smil engang imellem.....dette er mine smil:0):0):0)

søndag den 9. september 2012

majspandekager med spinat og nigella


Noget som altid kan gøre mig glad er pandekager og jeg spiser dem gerne i stortset alle afskygninger. Disse her er nogle af mine klare favoritter. Jeg elsker smagen af majsmel, nigella og spinat i en symfoni. Og så er de velegnet til alt slags fyld koldt som varmt og endda med peanutbutter til morgenmad.
Hvis man er til en luksusversion kan man tage en brik havre eller soya fløde og blande op med lidt vand og bruge det som væske, så bliver de virkeligt labre.
Men ellers bruger man bare hvad man har.

På sundhedssiden er spinat propfyldt med antioxidanter, vitaminer og mineraler. Desuden indeholder det folat, som styrker hjernens aktivitet og forebygger depression, så mere af det tak!:0)

Opskriften kommer lige her;

2 æg
100g majsmel
50g rismel
3 dl soya, ris eller alm mælk
100 g hel spinat (frossen)
salt og peber
Lidt friskkværnet muskatnød
1 tsk. nigella frø

æg, majsmel og mælk piskes sammen. krydr med salt, peber og muskat. Nigella frø tilsættes. Spinaten optøes ved lav varme og vendes i dejen til sidst.


 
Pandekagerne bages på en pande i smør eller kokosolie til de er lysebrune og sprøde...
 

En god stak lige til at guffe. Jeg bager altid en dobbeltportion så der også er til fryseren. Super nemt lige at tø op i ovnen, hvis man bliver sulten efter pandekager.
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar