En blog om alt det der gør mig glad og alt det, der inspirerer mig i min hverdag. Mit ønske er at blive bedre til at huske på alle de positive oplevelser og stunder, jeg har i min hverdag.....for livet er i bund og grund en virkelig smuk ting. Men når man er et menneske, som mig, der til tider har det med at løbe ind i en voldsomt storm i form af en angst, der kan være alt dominerende, så er det så ekstra vigtigt at huske på alt der beriger og som gør hverdagen værd at forholde sig til. Så dette er mit positive projekt......jeg tænker, at alle må have behov for at samle på smil engang imellem.....dette er mine smil:0):0):0)

torsdag den 20. september 2012

Vidunderlig dahl

Dette her er en af mine ynglingsretter. Jeg kan blive helt salig af bare at stå og lave den. Jeg elsker kanel og varmende krydderier i min mad og denne ret får altid mit humør til at stige i grader og min mave til at skrige efter mere.....
Nu er det blevet rigtigt efterårskoldt og denne ret ved jeg bliver lavet igen og igen hele vinteren igennem....det er sand nydelse:0)

Opskriften kommer lige her;

Dahl;

180 g røde linser
5 dl. vand
1 tsk. gurkemeje
2 kanelstænger
1 spsk. bouillon
1 spsk. kokosolie
en smule chili
2 fed hvidløg
1 stykke ingefær
200 g løg
100 g champignon
150 g squash, gulerod, sød kartoffel (eller hvad man nu har i køleskabet)
2 tsk garam masala
½ dl tomatpure
2 dl kokosmælk
2 spsk citronsaft
evt. urtesalt

Kog linserne med vand, gurkemeje, kanelstænger, og bouillon i 20 minutter til de er møre og væsken er opsuget. Imens varmes kokosolie, chili, hvidløg og ingefær på en pande i ca. 5 minutter. Hak løg, skær champignon i skiver og de øvrige grøntsager i tern. Steg det hele på panden til det er mørt.
Bland linser, garam masala, tomatpure, kokosmælk og citronsaft i. Smages til med urtesalt.
Serves med røde ris eller et godt stykke brød.


Færdig lavet dahl på panden.
 OBS; lav ikke denne ret iført hvidt tøj. Gurkemeje er næsten umulig at få af tøjet!!!:0)
 

 
Og her serveret med en broccolisalat, nødder og røde ris...mums:0)!!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar