En blog om alt det der gør mig glad og alt det, der inspirerer mig i min hverdag. Mit ønske er at blive bedre til at huske på alle de positive oplevelser og stunder, jeg har i min hverdag.....for livet er i bund og grund en virkelig smuk ting. Men når man er et menneske, som mig, der til tider har det med at løbe ind i en voldsomt storm i form af en angst, der kan være alt dominerende, så er det så ekstra vigtigt at huske på alt der beriger og som gør hverdagen værd at forholde sig til. Så dette er mit positive projekt......jeg tænker, at alle må have behov for at samle på smil engang imellem.....dette er mine smil:0):0):0)

torsdag den 9. august 2012

Humør muffins

Så har der været tid til endnu en omgang bagning og denne gang faldt valget på Humørmuffins. Det gode ved disse muffins er at man, som navnet lyder, bliver i godt humør af at spise dem. Om det er de mange gode og sunde fedtstoffer disse muffins er spækket med, eller smagen af de skønne krydderier er jeg endnu ikke blevet enig med mig selv om. Måske bare en god kombi af det hele. Og disse muffins er jo særdeles oplagte at bage nu, når vi går det mørkere tider i mødet. En varm sweater, en kop ingefær the og en af disse muffins, så er der da dømt efterårshygge, der sætter ind på serotonin kontoen.....og de bliver kun bedre af at have været en tur i fryseren, så bare bag løs.

Den oprindelige opskrift er udarbejdet af Helle Kofoed, men som altid har jeg sat mit eget præg og denne gang har jeg beriget dem med tranebær og morbær. Oprindeligt er de med rosiner. Men man bruger jo bare den slags tørret frugt, man foretrækker.

Opskriften kommer her;

100 g cahewnødder
100 g mandler
100 g græskarkerner
50 g solsikkekerner
50 g kokosmel
50 g sesamfrø
2 bananer
2 æg
2 tsk kanel
1 tsk kardemomme
½ tsk vanillepulver
1 knivspids salt
30 g tørrede morbær
40 g tørrede tranebær
½ dl vand eller rismælk

Blend alle nødder og kerner pånær sesamfrø. Tilsæt kokosmel, sesamfrø, mosede bananer, krydderier, æg og rismælk og rør det grundigt sammen. Dejen kommes i muffinsforme og bages ca. 15 minutter ved 200 grader. Pas på de ikke får for meget. De skal være let gyldne i overfladen.



sådan ser den færdige muffin ud.
Haps!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar