En blog om alt det der gør mig glad og alt det, der inspirerer mig i min hverdag. Mit ønske er at blive bedre til at huske på alle de positive oplevelser og stunder, jeg har i min hverdag.....for livet er i bund og grund en virkelig smuk ting. Men når man er et menneske, som mig, der til tider har det med at løbe ind i en voldsomt storm i form af en angst, der kan være alt dominerende, så er det så ekstra vigtigt at huske på alt der beriger og som gør hverdagen værd at forholde sig til. Så dette er mit positive projekt......jeg tænker, at alle må have behov for at samle på smil engang imellem.....dette er mine smil:0):0):0)

fredag den 15. juni 2012

madmuffins med manchego og squash

Her forleden var jeg endnu engang i køkkenet for at bage og kokkere lidt. Bl.a. bagte jeg disse madmuffins med squash og manchego, som har en super lækker og rund smag, og så ligger de bare godt i maven:0).
 Da jeg var på Mallorca spiste jeg rigtigt meget manchego ost og jeg nød det i fulde drag specielt fordi jeg til daglig stort set ingen mælkeprodukter indtager.
Det gode ved manchego osten er at den er lavet på fåremælk og derfor er meget nemmere at fordøje end ost lavet på komælk og rigtigt god for mennesker, der som jeg, der ikke kan tåle særlig mange komælksprodukter uden at det går i fordøjelsen på mig. Desuden er den meget proteinrig, så hvis man kan slå sig til tåls med den lidt pikante smag er den meget velegnet til bagværk eller på groftbrød evt med avocado og tomat.
Manchego osten kan erstattes af lige mængde parmesan, hvis man er mere til det.
Opskriften kommer her;


Muffins med squash og manchego


8 store muffins;


300g squash

½ tsk. salt

¼ tsk. muskatnød

75g smør

2 æg

175g grahamsspelt

1 tsk. Bagepulver

25g fintrevet manchego ost

En lille håndfuld nødder (valnødder er min favorit:0))



Riv squashen groft og bland den med salt. Lad squashen stå og dræne i en sigte en halv times tid. Smelt smørret og pisk det med æggene. Riv manchego osten fint på et rivejern. Pres væsken ud af squashen og bland den sammen med æggemassen, manchego osten, mel, bagepulver og muskat i en skål. Nødderne hakkes groft og vendes i dejen til sidst. Dejen fyldes i muffinsforme og bages ca. 20 min ved 200 grader.


De færdige muffins ser sådan her ud. De kan sagtens fryses og tages med, hvis man er på farten eller bare har brug for lidt ekstra godt i madpakken. De er også særdeles velegnede til at spise til suppe:0)

Bon appetit!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar