En blog om alt det der gør mig glad og alt det, der inspirerer mig i min hverdag. Mit ønske er at blive bedre til at huske på alle de positive oplevelser og stunder, jeg har i min hverdag.....for livet er i bund og grund en virkelig smuk ting. Men når man er et menneske, som mig, der til tider har det med at løbe ind i en voldsomt storm i form af en angst, der kan være alt dominerende, så er det så ekstra vigtigt at huske på alt der beriger og som gør hverdagen værd at forholde sig til. Så dette er mit positive projekt......jeg tænker, at alle må have behov for at samle på smil engang imellem.....dette er mine smil:0):0):0)

lørdag den 9. juni 2012

Gode ting til sarte maver


Jeg er en af de personer, hvor alting går i maven.....dvs hvergang jeg bliver for stresset, går og bekymrer mig for meget eller er nervøs over et eller andet, så går det straks i maven på mig og giver mig problemer med fordøjelsen.
Jeg kan ikke huske, at det nogensinde har været anderledes, men i mit voksenliv har jeg lært min lektie på den måde, at jeg både har haft perioder hvor jeg har levet ekstremt usundt, og derefter har måttet betale regningen i form af  længere tids forstoppelse. Og jeg har haft perioder, hvor jeg har levet så sundt, at nydelse har været et land i langbortistan. Heldigvis er jeg nu kommet til en periode i mit liv, hvor jeg lige så stille er begyndt at finde den gyldne middelvej.
Den vej, hvor jeg formår at passe på mig selv og min krop ved hjælp af sund kost og gode olier, men hvor der også er plads til nydelse....og det søde liv.
Og når jeg tænker på, hvor glad jeg idag er for at gå i køkkenet og lave lækker mad til mig selv, i forhold til hvordan det var førhen.
Dengang var det nærmest helt uoverskueligt at skulle fremstille et godt måltid mad, så er jeg i den grad taknemmelig for at jeg både er i stand til at glæde mig selv og kæresten med et lækkert måltid mad.
Men jeg har stadigvæk dage og perioder, hvor maven går helt i udu og derfor er der nogle ting, jeg altid har i mit køleskab, og som jeg gerne indtager de fleste af ugens dage......



Olie, olie og olie.....jeg tror ikke, at jeg kan anbefale det nok....er både godt for humøret, er med til at opretholde en god fordøjelse og ikke mindst et vidunder for huden og vores hormonsystem.....


En anden ting er mælkesyrebakterier. Uden de gode bakterier i maven kan du spise nok så sundt og økologisk. Det nytter ikke noget, hvis du ikke optager, hvad du spiser, så løber det hele bare igennem. Ikke mindst er mælkesyrebakterierne også en lille vidunder for huden. Jeg har kæmpet rigtigt meget med uren hud, men efter at jeg er begyndt at indtage mælkesyre dagligt er den næsten blevet helt pæn og fin igen. Så at tanke op med dette jævnligt er en rigtig god ide, hvis man på nogen måde oplever ubalance i kroppen.



Det hele blander jeg ofte sammen til en lækker smoothie, som her består af soyayoughurt, rismælk, mælkesyrebakterier, olie, kanel, kardemomme, hindbær, jordbær og banan. Jeg synes den er super lækker med sin pink farve:0)



Og ikke mindst et billede af weekendens synd og nydelse, for det skal der i allerhøjeste grad også være plads til. Her er det flødeboller fra Frellsens med nødder og marcipanbund. Mine ynglings:0)



Ingen kommentarer:

Send en kommentar