En blog om alt det der gør mig glad og alt det, der inspirerer mig i min hverdag. Mit ønske er at blive bedre til at huske på alle de positive oplevelser og stunder, jeg har i min hverdag.....for livet er i bund og grund en virkelig smuk ting. Men når man er et menneske, som mig, der til tider har det med at løbe ind i en voldsomt storm i form af en angst, der kan være alt dominerende, så er det så ekstra vigtigt at huske på alt der beriger og som gør hverdagen værd at forholde sig til. Så dette er mit positive projekt......jeg tænker, at alle må have behov for at samle på smil engang imellem.....dette er mine smil:0):0):0)

onsdag den 29. maj 2013

Smukke ord på en gråvejrsdag

Louise L Hay skriver så smukt i sin bog "tanker fra hjertet";

"Jo mere vi tillader kærligheden at strømme fra os
 Jo mere vokser den indeni os
 Kærligheden er den stærkeste kraft, der findes
 Kærligheden til os selv
 er den kærlighed, som helbreder os" 

Der er nogle dage, hvor der er lidt for meget tid til at tænke, og lidt for lidt plads i mit hoved til at skabe orden og struktur.
Og så er det godt at huske på, at kærligheden findes overalt, og indeni os. Vi vokser af kærlighed og vi kan vælge at lade os omslutte af den eller give den "et spark i røven".

Jeg forsøger hele tiden at huske, også når det hele skrænter, og jeg glemmer og hopper med begge ben ind i de stressende tanker og de bange anelser for fremtiden.
Men der er dage som i dag, hvor det virkeligt er værd at huske på og glæde sig over de små ting. Så jeg har været ude at gå langt. Det er ikke noget som den fysiske træthed efter en lang gåtur, og jeg elsker følelsen af rigtigt at blive blæst igennem.

Jeg har forsøgt at fange små glimt af glæde og forår.......det er alt sammen små ting, der er værd at ligge mærke til:0)

Duften af friske syrener. Hvor jeg elsker det...minder mig om barndom og den umiddelbare glæde ved de små ting.
 
Smukke blade på et stykke græs. Hvis jeg var lidt mere garvet med mit kamera ville jeg kunne fange bladene, der hvirvlede rundt i luften.

smukke blomster gør mig altid i godt humør

En god udsigt og en følelse af rigtigt at blive blæst igennem er altid rart...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar