En blog om alt det der gør mig glad og alt det, der inspirerer mig i min hverdag. Mit ønske er at blive bedre til at huske på alle de positive oplevelser og stunder, jeg har i min hverdag.....for livet er i bund og grund en virkelig smuk ting. Men når man er et menneske, som mig, der til tider har det med at løbe ind i en voldsomt storm i form af en angst, der kan være alt dominerende, så er det så ekstra vigtigt at huske på alt der beriger og som gør hverdagen værd at forholde sig til. Så dette er mit positive projekt......jeg tænker, at alle må have behov for at samle på smil engang imellem.....dette er mine smil:0):0):0)

mandag den 20. maj 2013

Dip med rød peberfrugt og valnødder

Lige for tiden står den ikke på så mange eksperimenter i køkkenet herhjemme. I nogle perioder har jeg det godt med bare at holde mig til det, jeg ved smager og som på en eller anden måde føles trygt.
Men der er nu heller ikke noget, som forventningens glæde over at have et eller andet i ovnen, som man bare ved smager godt og fungerer.

Ikke desto mindre er det lykkedes mig at fremtrylle denne røde dip med peberfrugter og valnødder, som jeg vil vove og påstå er den bedste dip, jeg har lavet længe.
Det fungerer bare rigtigt godt med sødmen fra de grillede peberfrugter, det let bitre fra valnødderne, og det stærke fra chili og hvidløg.
Jeg tænker, at det vil være en rigtig god dip til sommerens grill aftener eller på et godt stykke brød til frokost med æg eller andet til.

Opskriften lyder således;

2 røde peberfrugter
1 fed hvidløg
1 løg
½ tsk, tørrede chiliflager
60 g valnødder
3 spsk. olivenolie
lidt citronsaft
urte eller havsalt

Peberfrugterne skæres i kvarte og udkernes.
Læg dem med skindsiden opad i en varm ovn evt. under grill til skindet får sorte pletter og begynder at danne blærer.
Tag dem ud og afkøl dem på en tallerken.
I opskriften står der, at man skal lægge dem i en plasticpose.
Det var dog slet ikke nødvendigt. Skindet var nemt at tage af alligevel.
Løg og hvidløg hakkes og svitses på en pande i lidt olivenolie. Rør chiliflager i.
Tag skindet af peberfrugterne og blend dem sammen med valnødder og løgblandingen.
Tilsæt olivenolie og smag til med citronsaft og salt.

Kan holde sig 5-6 dage på køl i et tætsluttet glas.

 
Her pyntet med lidt frisk basilikum.....


 
Udover det har jeg i dag været meget flittig i køkkenet og fremstillet disse trøfler til kæreste manden. Til gengæld har han givet mig en masse igen i form af god kærestetid og ros for mine evner i køkkenet.
 
Kan nu rigtigt godt lide de her dage, hvor man bare har tid til at nusse omkring, bage og nyde hinandens selskab:0)
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar