En blog om alt det der gør mig glad og alt det, der inspirerer mig i min hverdag. Mit ønske er at blive bedre til at huske på alle de positive oplevelser og stunder, jeg har i min hverdag.....for livet er i bund og grund en virkelig smuk ting. Men når man er et menneske, som mig, der til tider har det med at løbe ind i en voldsomt storm i form af en angst, der kan være alt dominerende, så er det så ekstra vigtigt at huske på alt der beriger og som gør hverdagen værd at forholde sig til. Så dette er mit positive projekt......jeg tænker, at alle må have behov for at samle på smil engang imellem.....dette er mine smil:0):0):0)

tirsdag den 14. maj 2013

Ær dig selv og din kvindelighed

Jeg elsker, at det er blevet forår.....også selvom det regner, for med regnen følger en lækker friskhed i luften, som jeg ikke kan andet end at værdsætte.
Og det får mig til at tænke på, hvor vigtigt det er at ære sig selv og sin kvindelighed. Og gøre de ting, der virkeligt får mig til at føle mig levende og kvindelig.
Efter at have været pakket ind i lagvis af tøj hele vinteren og for mit vedkommende lavet mange overspringshandlinger hvad angår kropslig pleje og omsorg, har jeg virkeligt følelsen af, at hele min krop trænger til "at springe ud". Den trænger til at blive nurset om og hyldet, for hvor er den egentligt fantastisk, at den hver dag bærer mig rundt til mine mange ærinder, at den hver dag belønner mig med sult og mæthed, at den fortæller mig, hvornår det er tid til hvile, og hvornår det er tid til aktivitet. At den suger til sig, når jeg giver den noget godt og fortæller mig, når jeg byder den noget, som den ikke bryder sig om.
Min krop er vis og den fortjener at blive hyldet, og blive pakket ud af de mange lag, den har båret på vinteren igennem.
Så lige fortiden går jeg rigtigt meget op i at klæde den pænt på hver dag og gerne i noget med farver, som også taler til mit sind.
Jeg er igen begyndt at gå lidt længere ture, fordi jeg elsker den fysiske træthed, min krop belønner mig med efterfølgende.
Jeg spiser gode fedtstoffer hver dag og fed fisk flere gange om ugen. Og som noget nyt er jeg begyndt at indføre lidt mælkeprodukter i stedet for alt det Soja....min krop har brug for balance og for mere fedt.
Jeg tager mig et eftermiddagshvil hver dag, hvor jeg laver absolut intet....et kæmpe privilegium:0)
Jeg smører min krop ind i velduftende olie et par gange om ugen.
Jeg forsøger hver uge at give mig tid til at lave yoga øvelser, som gavner og styrker, og overvejer meget at begynde til noget boldtræning, for at styrke kroppen yderligere
Og så forsøger jeg virkeligt at opretholde en rytme, hvor jeg går tidligt i seng hver aften, så jeg er sikker på at få nok af den gode søvn.
Men vigtigst af alt, tænker jeg, hver aften før jeg går i seng; hvordan kan jeg så vidt muligt give mig selv mest mulig nydelse i morgen?

Men der er også dage, hvor alting går helt skævt fra morgenstunden, fordi jeg netop glemmer det med nydelsen og i stedet lader mig vildlede af et stresset sind. Jeg glemmer at mærke efter i min krop, hvad det er, jeg virkeligt har brug for, og jeg glemmer at give mig selv lov til at lytte til mine behov og følge dem.
Når jeg ser tilbage på disse morgener tænker jeg altid; hvorfor var det ikke lige at jeg bare gjorde det eller det i stedet, så havde jeg sluppet for det stress og ondt i maven efterfølgende.

Og her kommer jeg så igen tilbage til udgangspunktet; Hvorfor det er så vigtigt at ære sig selv og give sig selv en time out, og måske hive stikket ud for en stund og dyrke noget velfortjent ego-tid.

Jeg tror rigtigt mange kvinder (inklusive mig selv) er ekspert i at please og altid forsøge at finde orden i kaos.
Men nogle gange skal kaos bare have lov at være kaos. Og fokus skal være på at drage omsorg og give sig selv lov til at være nøjagtigt, den man er. Også selvom dette er alt andet end perfekt.

Jeg bliver altid glad, når jeg formår at give mig selv en ordentlig omgang egenomsorg, jeg bliver altid glad, når jeg giver mig tid til at pleje mig selv og klæde mig pænt. Og jeg bliver altid glad, når jeg spiser noget, som giver mig nydelse helt ind i mit inderste.


 
I disse dage har jeg kastet min kærlighed på friske jordbær og blåbær.....endeligt er det begyndt at blive sæson og begge dele smagte skønt.
Så det skal helt sikkert være min weekendforkælelse den næste lange tid.
 
Ellers drømmer min krop og jeg om lange lune sommerdage, hvor det er muligt at tage til vandet og sole sig i det fri. Hvis dette bliver tilfældet skal jeg helt sikkert ud og have en ny bikini ene og alene af den grund at jeg fortjener det:0)
 
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar