En blog om alt det der gør mig glad og alt det, der inspirerer mig i min hverdag. Mit ønske er at blive bedre til at huske på alle de positive oplevelser og stunder, jeg har i min hverdag.....for livet er i bund og grund en virkelig smuk ting. Men når man er et menneske, som mig, der til tider har det med at løbe ind i en voldsomt storm i form af en angst, der kan være alt dominerende, så er det så ekstra vigtigt at huske på alt der beriger og som gør hverdagen værd at forholde sig til. Så dette er mit positive projekt......jeg tænker, at alle må have behov for at samle på smil engang imellem.....dette er mine smil:0):0):0)

søndag den 26. maj 2013

At rydde op og give slip

I den seneste tid har jeg brugt rigtigt meget tid på at gå i gemmerne for at rydde op i alt mit rod. Jeg er nemlig en rigtig samler.
Jeg har det med at gemme og ophobe artikler, opskrifter, som jeg aldrig får afprøvet, tøj som jeg aldrig kommer til at passe, fordi jeg har en tendens til enten at købe det for småt eller stort, sko med alt for høje hæle, som jeg aldrig kommer til at gå i, sjove små dippedutter til kreative projekter, som aldrig bliver til noget. Mærkelige ting fra helsekosten, som jeg godt ved, at jeg aldrig kommer til at spise, fordi det jeg laver selv smager meget bedre.
Man kan vist godt sige, at jeg er en rigtig køber. Der er aldrig langt fra tanke til handling her hos mig.

Men her på det seneste er det udover det faktum, at det ofte stresser mig økonomisk, begyndt at have følelsen af, at nu må det altså være nok. Der er ingen grund til at eje alle de ting, og alt det tøj, som jeg alligevel aldrig får brugt. Jeg bliver bare ikke lykkeligere eller gladere af det.
Og så er det, at jeg kom til at tænke på; hvorfor er det altid at vi holder fast i de ting, som vi ikke har brug for eller som på ingen måde gavner os?
De er lidt ligesom med indlærte vaner. Vi gør ofte de samme ting igen og igen. Tænker de samme tanker igen og igen, selvom vi godt ved at de ikke gør noget godt for os.

Og jeg selv er mester i dette....jeg holder fast i de negative tanker, som f.eks. giver mig angst og som af og til gør det umuligt for mig at overskue noget som helst.
Jeg holder fast ved alt det, som for mig er trygt og forhindrer mig i at sprænge nye grænser.
Jeg gør det, som jeg ved fungerer i et forsøg på at passe på mig selv og det er i og for sig også rigtigt godt, hvis det bare ikke forhindrede mig i at leve mit liv, som jeg gerne vil og lære noget nyt.

Ofte har jeg følelsen af, at klamrer mig til det, som i bund og grund skader mere end gavner. Og det i sig selv synes jeg af og til kan være skræmmende.
Jeg har så mange ønsker og drømme, som jeg slet ikke ved, hvordan jeg nogensinde skal realisere, fordi jeg er så bange for at blive kørt helt ned af min angst.

Og i mit logiske sind ved jeg jo godt, at det bare er tanker, som jeg skal lære at omfavne og give slip på.......de er der jo et eller andet sted for at hjælpe mig.

Om ikke andet giver det mig en rigtigt god følelse af rigtigt at få ryddet ud og givet slip på noget af "alt det gamle lort" og endnu bedre er det, når man kan glæde en veninde med en ny kjole eller gøre sig rigtigt gode venner med genbrugsshoppen.


  De bedste stunder er nu de stunder, hvor man formår at være 100% nærværende og tilstede i øjeblikket og bare nyde en god kop kakao eller en lækker smoothie....eller bare det at være til:0)

Nogle af mine weekendglæder har bl.a. bestået af inspirerende læsestof......

 
Smukke røde roser som min kæreste kom hjem med i fredags.......
 
 
Og et helt nyt puslespil, som jeg næsten ikke kan vente med at komme i gang med at samle.......
 
 
Og så bare det at solen skinner og at sommeren er lige om hjørnet.....det i sig selv er en kæmpe glæde:0)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar