En blog om alt det der gør mig glad og alt det, der inspirerer mig i min hverdag. Mit ønske er at blive bedre til at huske på alle de positive oplevelser og stunder, jeg har i min hverdag.....for livet er i bund og grund en virkelig smuk ting. Men når man er et menneske, som mig, der til tider har det med at løbe ind i en voldsomt storm i form af en angst, der kan være alt dominerende, så er det så ekstra vigtigt at huske på alt der beriger og som gør hverdagen værd at forholde sig til. Så dette er mit positive projekt......jeg tænker, at alle må have behov for at samle på smil engang imellem.....dette er mine smil:0):0):0)

onsdag den 17. april 2013

Ny energi og lidt hverdagsluksus

Jeg er så småt ved at vågne op igen efter den kolde og lange vinter ment på den måde, at jeg kan mærke, at lysten og energien til at iværksætte nye projekter er begyndt at komme igen.

Jeg har indtil videre foreslået min kæreste et hav af udflugter, vi kunne tage på i den kommende tid. Jeg har et stort behov for at gemme mine vinterstøvler langt væk og gå ud og investere i et par ordentlige gå-sko. Hele min krop hungrer efter at komme ud og gå nogle lange ture (der er ikke noget bedre end den tilfredsstillende fysiske træthed, man har efter at have gået langt)
Jeg har været ude og købe to nye lærreder, for jeg trænger virkeligt til at komme i gang igen med det kreative.
Jeg er begyndt at arbejde frivilligt i et kreativt værksted for psykisk syge.....
Og så har jeg et hav af opskrifter, som det kribler i mine fingre efter at få afprøvet (hvorfor er det lige, at vi ikke ejer en kummefryser?)

Og så er jeg simpelthen så glad og taknemmelig for, at der endeligt er plusgrader på termometret og at solen skinner. Jeg har fortrængt alt om den lange tunge vinter, som endeligt er overstået.
Og selvom jeg ved, at det danske forår er lunefuldt har jeg besluttet mig for, at der ikke skal være mere brok fra min side over det danske vejr. Og i stedet for vil jeg fokusere udelukkende på at være taknemmelig over, at det nu endeligt går den rigtige vej.......mod lysere tider.

Udover det forsøger jeg at omgive mig med lidt luksus i dagligdagen. For selvom der ikke er mange plusser på penge kontoen lige pt, så handler rigdom i høj grad om den følelse, man har indvendig. Jeg kan sagtens føle mig rig og beriget, selvom jeg ikke har råd til at gå ud og spise brunch hver lørdag.
Jeg vægter i høj grad de små ting i hverdagen, som kan få et smil frem på læberne eller bare give en god følelse indeni

Her er nogle af de ting, som giver mig en følelse af luksus lige fortiden....

- Gulerodssaft, som smager super skønt, som det er eller tilsat lidt appelsinsaft....lækkert.














- Mandelsmør fra monki, som er den bedste mandelsmør, jeg nogensinde har smagt. Mandlerne er letristede og tilsat en smule salt, hvilket gør den langt mere smagsfuld og lækker, end den jeg plejer at købe
















- At iføre mig smukke og glitrende øreringe, som feks. disse her fra Dyrberg/Kern (som er et af mine ynglings mærker, når det kommer til øreringe med `pling` i).



- At dagdrømme og bruge tid på at tænke over alt det, jeg har at være taknemmelig over

- At planlægge dage, hvor jeg har tid og ro til bare at være med det, der er.

- At smøre mig selv ind i lækker bodylotion fra top til tå

- At sørge for at få de olier jeg har brug for hver dag. Der er ikke noget der kan gøre mig så glad som er starte morgenen med en smoothie tilsat masser af hørfrøolie. Det går lige i hjernen på mig og jeg kan få en følelse af at være helt `høj`.

- At læse en bog som inspirerer mig og gør mig i godt humør. Lige fortiden læser jeg `Intentionens kraft` af Wayne Dyer, som jeg fik for en sølle 50`er under bogudsalget. Han er en helt igennem inspirerende mand, og jeg tror efterhånden, jeg har læst de fleste af hans bøger.



......og som foråret langsomt begynder at titte frem, vil der komme mange flere, for hvor jeg glæder mig til at sidde på altanen og nyde solens stråler mod mit ansigt.
Og til at vi kan tage på heldagsudflugter med mad og drikke i kurven, som kan nydes udenfor.

Det ligger bare alt sammen og venter på at springe rigtigt ud:0)







Ingen kommentarer:

Send en kommentar