En blog om alt det der gør mig glad og alt det, der inspirerer mig i min hverdag. Mit ønske er at blive bedre til at huske på alle de positive oplevelser og stunder, jeg har i min hverdag.....for livet er i bund og grund en virkelig smuk ting. Men når man er et menneske, som mig, der til tider har det med at løbe ind i en voldsomt storm i form af en angst, der kan være alt dominerende, så er det så ekstra vigtigt at huske på alt der beriger og som gør hverdagen værd at forholde sig til. Så dette er mit positive projekt......jeg tænker, at alle må have behov for at samle på smil engang imellem.....dette er mine smil:0):0):0)

søndag den 22. april 2012

Selvforkælelse

Selvforkælelse

 

Jeg har igennem tiden fundet ud af, hvor vigtigt det er at få nogle ting ind i hverdagen, som jeg kan gå og glæde mig til, eller som jeg på en eller anden måde føler er en form for egenomsorg til både krop og sind. Når jeg har haft en periode, hvor det hele har været lidt ekstra hårdt ofte pga, uro og ængstelse eller dagligdags stress over ting, som jeg alligevel ikke er i stand til at gøre noget ved lige her og nu, forsøger jeg altid at standse op og spørge mig selv; hvad kan jeg gøre lige nu, som vil give mig ro eller som kan få mig til at føle mig godt tilpas? Og derudfra har jeg efterhånden samlet mig lidt ting som udgør et lille rescue kit...ting som jeg altid har på lager til at redde mig fra en dårlig dag, eller som bare er med til at give tilværelsen lidt ekstra krydderi.
Og i år hvor foråret lader sig vente i ekstra lang tid, har jeg i høj grad haft brug for at tage disse ting i brug. Ingen tvivl om at jeg er og bliver et sommer menneske. Jeg går allerede og tænker og planlægger alle de skønne ting, jeg skal foretage mig, når solen står højt på himlen.
Men indtil da er der alt muligt grund til hygge og inderdørs afslapning......

Some of my favorite things......


Epson salt...afslappende og afgiftende...skønt til fodbade for forfrosne fødder eller til at skabe ro før sengetid




Jeg har det med at blive bidt af serier og specielt, når jeg ligger inde med dem på dvd, så man kan nuppe et afsnit i ny og næ, når man nu engang er i humør. L-word er et super godt subliment, hvis man var vild med sex and the city. Der er godt nok lige lovligt meget lesbisk sex, men hvis man kan se bort fra dette eller bare synes det er helt igennem iorden, så er den også fyldt med gode intriger og andet godt...rent tøselir:0)




Og ikke mindst min højtelskede kakao på havremælk...virkeligt guf til mit sarte nervesystem og så er den sødet med æblekoncentrat og dermed sukkerfri. Bedre bliver det bare ikke.....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar