En blog om alt det der gør mig glad og alt det, der inspirerer mig i min hverdag. Mit ønske er at blive bedre til at huske på alle de positive oplevelser og stunder, jeg har i min hverdag.....for livet er i bund og grund en virkelig smuk ting. Men når man er et menneske, som mig, der til tider har det med at løbe ind i en voldsomt storm i form af en angst, der kan være alt dominerende, så er det så ekstra vigtigt at huske på alt der beriger og som gør hverdagen værd at forholde sig til. Så dette er mit positive projekt......jeg tænker, at alle må have behov for at samle på smil engang imellem.....dette er mine smil:0):0):0)

torsdag den 19. april 2012

Gylden karrysuppe


Gylden karrysuppe



Jeg elsker virkeligt suppe og kan spise det hele året rundt. Denne vinter er jeg blevet specielt glad for denne gyldne karrysuppe med æble, som behager mine smagsløg gang på gang.
Og nu da det er ved at være på det sidste med rodfrugterne, så er det bare med at svinge grøntsagskniven og komme igang....

opskriften lyder således;


1 kg blandede rodfrugter
2 løg
5 fed hvidløg
2 æbler, skåret i tern
Smør eller kokosolie til stegning
2 spsk. karry
1 spsk. gurkemeje
1,8 liter grøntsagsbouillon
Saften af 1 citron
250 ml. havrefløde
Havsalt og peber
Cashewnødder let ristet i ovnen
1 stort bundt persille


Rens grøntsager og frugt, og skær dem i tern. Kom smør eller kokosolie i en tykbundet gryde, og tilsæt karry og gurkemeje. Lad dem simre til de begynder at dufte, og tilsæt så grøntsagerne. Lad blandingen stege igennem i 2 min. Hæld bouillon over og lad suppen simre i 30 min.

Suppen tages af varmen og blendes med en stavblender. Til sidst tilsætter du havrefløde og citronsaft. Suppen smages til med salt og peber.

Suppen serveres med let ristede cashewnødder og persille.



Tip; hvis du ikke har havrefløde tilgængeligt kan den sagtens laves uden og i stedet serveres med en klat fed græsk youghurt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar