En blog om alt det der gør mig glad og alt det, der inspirerer mig i min hverdag. Mit ønske er at blive bedre til at huske på alle de positive oplevelser og stunder, jeg har i min hverdag.....for livet er i bund og grund en virkelig smuk ting. Men når man er et menneske, som mig, der til tider har det med at løbe ind i en voldsomt storm i form af en angst, der kan være alt dominerende, så er det så ekstra vigtigt at huske på alt der beriger og som gør hverdagen værd at forholde sig til. Så dette er mit positive projekt......jeg tænker, at alle må have behov for at samle på smil engang imellem.....dette er mine smil:0):0):0)

fredag den 2. november 2012

Små quinoa-spinat pandekager

Jeg er helt vild med quinoa og sammen med spinat er disse pandekager en delikat lille mundfuld gerne serveret med en frisk salat og et stykke fisk.
Jeg lavede dem en aften min svigermor var på besøg, og hun var så vilde med dem, at hun ugen efter lavede dem på sit arbejde. Og det siger meget...hun er nemlig lidt af en kræsenpind:0)

Jeg tænker, at de også vil være velegnet som en lille hapser, når den lille sult melder sig evt smurt med peanutbutter, hummus eller pesto.
Eller som en lille forret med stykker af avocado, citronsaft og revet rødbede.
Mulighederne er mange:0)
Om ikke andet har de en rigtig god og mild smag af de skønne quinoagryn og som tidligere skrevet er spinat fyldt med jern, klorofyl og alskens andre gode vitaminer og mineraler, som kroppen specielt nu her hvor det bliver koldere og mørkere har brug for i højere grad.

Jeg brugte boghvedemel til mine pandekager, men man vælger bare den type mel, som man foretrækker.

Opskriften kommer lige her;

1 æg
9 spsk fuldkornsmel
5 dl planetmælk
100 g sort quinoa
100 g spinat
3 spsk kværnede hørfrø
Havsalt og peber
Lidt friskkværnet muskatnød



Velbekomme!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar