En blog om alt det der gør mig glad og alt det, der inspirerer mig i min hverdag. Mit ønske er at blive bedre til at huske på alle de positive oplevelser og stunder, jeg har i min hverdag.....for livet er i bund og grund en virkelig smuk ting. Men når man er et menneske, som mig, der til tider har det med at løbe ind i en voldsomt storm i form af en angst, der kan være alt dominerende, så er det så ekstra vigtigt at huske på alt der beriger og som gør hverdagen værd at forholde sig til. Så dette er mit positive projekt......jeg tænker, at alle må have behov for at samle på smil engang imellem.....dette er mine smil:0):0):0)

torsdag den 15. november 2012

tofufrikadeller

Forleden lavede jeg disse labre tofufrikadeller. Jeg har lavet tofufrikadeller før og har ærgret mig over at de ofte blev meget tørre og melede i konsistensen. Det er slet ikke tilfældet med disse. Rodfrugterne gør dem saftige og de soltørrede tomater giver et velkomment pift, så de ikke bliver for kedelige i smagen. Næste gang laver jeg helt sikkert en dobbelt portion, så der er også er til fryseren et godt stykke tid fremover.

Opskriften lyder således;


Tofufrikadeller

 

1 lille løg
250 g rodfrugter (jeg brugte pastinak, persillerod og sød kartoffel)
1 pakke tofu
1 dl. Majsmel
2 æg
4 soltørrede tomater (sættes i blød ca. 15 min inden brug)
1 tsk. timian
1 håndfuld frisk basilikum
1 håndfuld frisk persille
½ tsk. stødt spidskommen
2 spsk. sesamfrø
1 dl. Plantemælk
Urtesalt og friskkværnet peber

Kokosolie eller olivenolie til stegning

 

Sådan gør du;
 
-          Hak løget fint
-          Rens og riv grøntsagerne groft
-          Hak de soltørrede tomater i små tern.
-          Blend tofuen med æggene. Dette gøres bedst i en foodprocessor eller med en stavblender. Men er
       man ikke indehaver af sådant udstyr kan en gaffel fint bruges.
-         Tilsæt mel, sesamfrø, krydderier, krydderurter, soltørrede tomater, plantemælk og de revne  
       rodfrugter
-      Form farsen til små frikadeller og steg dem gyldne på panden





 
Her serveret med en salat af hvidkål, perlebyg, gulerødder og valnødder....mums!:0)
  




Ingen kommentarer:

Send en kommentar