En blog om alt det der gør mig glad og alt det, der inspirerer mig i min hverdag. Mit ønske er at blive bedre til at huske på alle de positive oplevelser og stunder, jeg har i min hverdag.....for livet er i bund og grund en virkelig smuk ting. Men når man er et menneske, som mig, der til tider har det med at løbe ind i en voldsomt storm i form af en angst, der kan være alt dominerende, så er det så ekstra vigtigt at huske på alt der beriger og som gør hverdagen værd at forholde sig til. Så dette er mit positive projekt......jeg tænker, at alle må have behov for at samle på smil engang imellem.....dette er mine smil:0):0):0)

søndag den 11. november 2012

Calming konfektkugler med figen og morbær

Disse konfektkugler er fortrinligt gode når man ønsker at berolige og skabe glæde i kroppen...og ja så smager de bare skønt.
Her får du masser af gode fedtstoffer fra mandler, græskarkerner og kokosolie.
En beroligende effekt fra havregrynene....
En masse skønne antioxidanter fra den rå kakao og morbærene......
Og jern fra både figner og abrikoser, så man kan da vist godt sige at disse konfekt kugler er en ren win-win situation, hvis man ønsker at gøre noget godt for sig selv.

Om ikke andet passer de rigtigt godt til en god kop te og en masse indendørshygge og det kan der vist ikke være for lidt af her i den mørke tid.

Opskriften kommer lige her;


Konfektkugler med morbær og figen

 
100 g dadler
50 g morbær
50 g abrikoser
100 g figner
100 g mandler
50 g græskarkerner
50 g havregryn
4-6 spsk kokosolie
1 tsk kanel
½ tsk kardemomme
¼ tsk ingefær eller lidt reven frisk
½ tsk vanillepulver
2 spsk kakao, gerne rå

 
Mandler og græskarkerner køres i en foodprocessor, så det bliver til mel. Tilsæt havregryn og tørret frugt. Blend til det hele er finthakket.
Tilsæt derefter krydderier og kakao. Du kan evt tilsætte mere kakao hvis du ønsker en stærkere kakao smag
Til sidst tilsætter du kokosolie. Du kan justere mængden af kokosolie alt efter om du bruger tørrede dadler eller de friske i kasser, som der er sæson for ligenu. De friske dadler behøves ikke lige så meget kokosfedt, som de tørre. 
Massen samles til kugler og rulles i hampefrø eller kokosmel. Sættes på køl et par timer inden de nydes…..



 

 

 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar