En blog om alt det der gør mig glad og alt det, der inspirerer mig i min hverdag. Mit ønske er at blive bedre til at huske på alle de positive oplevelser og stunder, jeg har i min hverdag.....for livet er i bund og grund en virkelig smuk ting. Men når man er et menneske, som mig, der til tider har det med at løbe ind i en voldsomt storm i form af en angst, der kan være alt dominerende, så er det så ekstra vigtigt at huske på alt der beriger og som gør hverdagen værd at forholde sig til. Så dette er mit positive projekt......jeg tænker, at alle må have behov for at samle på smil engang imellem.....dette er mine smil:0):0):0)

tirsdag den 30. oktober 2012

Rødbede-bladselleri salat med appelsinpesto

Denne rødbedesalat er en af favoritterne herhjemme.
Jeg har ellers ikke været så glad for bladselleri før i tiden. Men efter at have smagt det i selskab med rødbederne og den skønne appelsinpesto har jeg fået en ny kærlighed for de grønne stængler, som bl.a indeholder store mængder kalium.

Der er dog et minus ved denne opskrift og det er at appelsinpestoen har det med at blive lidt bitter i det dagen derpå, derfor er det vigtigt at fjerne så meget som muligt af det hvide i appelsinen, da det er dette, der er med til at danne den bitre smag.
Jeg laver altid en ½ portion af pestoen ad gangen, og så en portion mere dagen efter, hvis jeg mangler. På den måde undgår jeg unødig madspild, hvis pestoen bliver for bitter.

Men skønt det smager den og nu er det ved at være sæson for appelsiner, så det er netop nu de er saftige og ekstra søde....

Enjoy!



Rødbede – bladselleri salat med appelsin pesto

 

1-2 lange rødbeder
2-3 stk. bladselleri
Lidt citronsaft

 
Skræl rødbede og riv den på et rivejern. Hak bladselleri i små stykker og bland det hele i en skål. Pres lidt citronsaft over salaten.

 

Appelsin pesto;

125 gr. Cashewnødder
2 appelsiner, fri for kerner og det hvide
1 tsk. tørret chili eller 1 frisk
Lidt salt
Lidt citronsaft
En knivspids vaniljepulver

 
Kom det hele i en blender og kør til det hele er blødt og lækkert. Smag til med salt.
Server rødbedesalaten med en god klat pesto på. Rør det godt sammen og nyd.

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar