En blog om alt det der gør mig glad og alt det, der inspirerer mig i min hverdag. Mit ønske er at blive bedre til at huske på alle de positive oplevelser og stunder, jeg har i min hverdag.....for livet er i bund og grund en virkelig smuk ting. Men når man er et menneske, som mig, der til tider har det med at løbe ind i en voldsomt storm i form af en angst, der kan være alt dominerende, så er det så ekstra vigtigt at huske på alt der beriger og som gør hverdagen værd at forholde sig til. Så dette er mit positive projekt......jeg tænker, at alle må have behov for at samle på smil engang imellem.....dette er mine smil:0):0):0)

tirsdag den 16. oktober 2012

Italiensk tofudip....

Denne dip er super nem at lave og meget velsmagende. De soltørrede tomater giver den en god spicy smag, da tofu jo ikke smager så meget i sig selv. Den er rigtigt god som dip til grøntsagstave eller på brød evt sammen med lidt avocado eller æg......
Og ja så er den bare guf for hormonbalancen pga. de østrogener som tofu indeholder.

Den oprindelige opskrift er af Lone Boel Stiller, som underviser i madlavning under FOF.
Men som altid har jeg ændret en smule i opskriften.

Dette her er til en stor portion.....den kan holde sig ca. 4-5 dage på køl i en lufttætbeholder.

Til en stor portion skal du bruge;

200 g tofu
3-4 spsk vand (til at svitse tofuen i)
4 spsk olivenolie
4 spsk vand
1 stor fed hvidløg
6-8 soltørrede tomater
En håndfuld frisk basilikum
Evt lidt friskhakket persille eller salvie (kan udelades)
Friskkværnet peber

Sådan gør du ;

Hak tofuen i små stykker og svits den kort på panden i vand.
Lad den køle af.

Læg de soltørrede tomater i blød i lidt vand ca. 10 min for at fjerne overskydende salt.

Pil og hak hvidløgsfeddet

Skyl urterne og dup dem tørre.

Skyl tomaterne og skær dem i mindre stykker.

Blend tofuen sammen med tomater, urter, hvidløg, vand, olivenolie og friskkværnet peber.

Smag til med urtesalt hvis du synes den mangler.

Og vupti...du har en superlækker dip!;0)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar