En blog om alt det der gør mig glad og alt det, der inspirerer mig i min hverdag. Mit ønske er at blive bedre til at huske på alle de positive oplevelser og stunder, jeg har i min hverdag.....for livet er i bund og grund en virkelig smuk ting. Men når man er et menneske, som mig, der til tider har det med at løbe ind i en voldsomt storm i form af en angst, der kan være alt dominerende, så er det så ekstra vigtigt at huske på alt der beriger og som gør hverdagen værd at forholde sig til. Så dette er mit positive projekt......jeg tænker, at alle må have behov for at samle på smil engang imellem.....dette er mine smil:0):0):0)

tirsdag den 9. oktober 2012

Det livgivende D-vitamin


Det er virkeligt med at nyde nu, hvor hvor solen fortsat står højt på himlen.....og fremfor alt er det vigtigt at give sig tid til at lappe alle de labre solstråler i sig, som forsyner os med masser ad D-vitamin og højner humøret.

Derfor har jeg idag været et smut ude i risskoven for at nyde de smukke farver og finde en rolig plet, hvor både krop og sind havde mulighed for at blive varmet igennem. Dette fandt jeg plus en rar gammel mand at snakke med. Det er altid rart med lidt godt selskab og så stod vi der sammen og nød den gode udsigt ud over havnen og alt det fine nybyggeri på havnen.



 
Og jeg fik øvet mig lidt på at tage billeder i naturen med de forskellige instillinger på mit kamera.....

Men tilbage til D-vitamin......og dens vigtige funktioner;

D vitamin er bl.a med til at sikre den rigtige balance i immunsystemet.
D-vitamin er knyttet til kroppens generelle energi niveau og er med til at påvirke humøret samt blodsukkerbalancen.
D vitamin styrker tand og knoglevæv....og er dermed med til at forebygge knogleskørhed.

Mangel på D vitamin giver viser sig bl.a ved træthed og humørsvingninger og er forbundet med mange psykiske sygdomme.

Så det er virkeligt med at være obs på at få nok specielt i vinterhalvåret...jeg spiser troligt 3 D-vitamintabletter om dagen.
Ellers findes det i æg og fede fisk....det er vigtigt at indtage D vitamin sammen med noget fedt, da vitaminet er fedtopløseligt og så selvfølgelig huske at gå ud, når solen skinner:0):0)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar