En blog om alt det der gør mig glad og alt det, der inspirerer mig i min hverdag. Mit ønske er at blive bedre til at huske på alle de positive oplevelser og stunder, jeg har i min hverdag.....for livet er i bund og grund en virkelig smuk ting. Men når man er et menneske, som mig, der til tider har det med at løbe ind i en voldsomt storm i form af en angst, der kan være alt dominerende, så er det så ekstra vigtigt at huske på alt der beriger og som gør hverdagen værd at forholde sig til. Så dette er mit positive projekt......jeg tænker, at alle må have behov for at samle på smil engang imellem.....dette er mine smil:0):0):0)

tirsdag den 2. oktober 2012

Bananbomber

I søndags bagte jeg disse bananbomber, som er min nummer et favorit, når det gælder pandekager af den søde slags. Disse er både glutenfrie og uden sukker og jeg elsker at spise dem til morgenmad med peanutbutter og lidt frugt til.
I denne omgang lavede jeg den rå brombær marmelade til, og det blev til en rigtig god lækkerbisken en søndag eftermiddag, hvor efteråret rigtigt bankede på døren.

Uha...kan godt frygte alt den mørke vi går imod, så jeg vil gerne bestille mere indendørshygge og flere vellykkede mad eksperimenter.....

Indtil videre vil jeg nyde disse her, som nu ligger og putter sig i fryseren til enhver kærkommen stund hvor jeg bare har brug for lidt ekstra lækkert......
Opskriften har jeg fundet inde på thorbjorg.dk og denne gang har jeg næsten fuldt den til punkt og prikke.



Opskriften kommer lige her;




Bananbomber

 
2 dl rest af kogte fuldkornsris eller quinoa
3 æg
3 dl boghvedemel
1 tsk. stødt kanel
½ tsk. kardemomme
¼ tsk. vanillepulver
2 mosede bananer
4 tsk. Kokosolie
1 tsk. Bagepulver
½ tsk. Salt

 
Bananerne moses og røres sammen med æg og den smeltede olie

Alle de øvrige ingredienser røres sammen og blandes i den våde blanding lidt efter lidt. Dejen skal have en tyk sej konsistens uden dog at være klistret.

 Bages på en pande med masser af kokosolie. De skal have samme størrelse som amerikanske pandekager.

 Spises varme som de er evt. med frugt på toppen, ekstra kanel og ristede nødder eller evt. med peanutbutter og avocado eller sukkerfri syltetøj.

De smager også super godt med et stykke ovnbagt laks til.....enjoy:0)



 



 
 
 
Bananbomber i to varianter. Øverst med rå brombærmarmelade og tørristede mandler og nederst, som en rigtig lækkerbisken i sommerhalvåret, hvor det er sæson for friske bær.
 

Og her et lille tip; Har ved et tilfælde fundet ud af at disse pandekager også er rigtigt gode med kogt hel boghvede istedet for quinoaen og quinoamel istedet for boghvedemel.Det bliver de faktisk lidt ekstra svampede af....mums!


 
 
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar