En blog om alt det der gør mig glad og alt det, der inspirerer mig i min hverdag. Mit ønske er at blive bedre til at huske på alle de positive oplevelser og stunder, jeg har i min hverdag.....for livet er i bund og grund en virkelig smuk ting. Men når man er et menneske, som mig, der til tider har det med at løbe ind i en voldsomt storm i form af en angst, der kan være alt dominerende, så er det så ekstra vigtigt at huske på alt der beriger og som gør hverdagen værd at forholde sig til. Så dette er mit positive projekt......jeg tænker, at alle må have behov for at samle på smil engang imellem.....dette er mine smil:0):0):0)

mandag den 5. august 2013

Sommerhede og sund guf med mynte....

Jeg havde aldrig troet, at jeg skulle komme til at skrive det her.....men der er simpelthen dage, hvor jeg har det for varmt. Og min krop byder mig så meget kvalme, at mad virkeligt bare er noget, der skal tvinges ned.
Og jeg er ellers sådan en, som hader vinter og lever for sommeren. Men det kan åbenbart også blive for meget specielt på de dage, hvor temperaturen, når op på over 25 grader og lummerheden sætter ind...måske det bare er luftfugtigheden herhjemme, der er alt alt for tung.
Jeg har mere end nogensinde lyst til at flygte sydpå, hvor luftfugtigheden er helt anderledes, for jeg ønsker blot at nyde, nyde og nyde, nu når solen endeligt står højt på himlen
Om ikke andet forsøger jeg at komme til vandet.....det er så dejligt beroligende og forfriskende. Jeg får læst en masse skønt chick-lit og tegnet en del....vel og mærke jeg er blevet ekspert i at lave ingenting og lade dagene flyde ud i hinanden.
Og nårh ja...så laver jeg en hel del mad i et forsøg på at finde noget spiseligt, som ikke giver mig for meget kvalme......Og det kom der så disse myntekugler ud af. For ud over at kværne ingefær i store mængder lige pt., har jeg nu fundet ud af at pebermynte skulle være lige så effektivt.
Så det blev jeg selvfølgelig nødt til straks at eksperimentere med.
Denne opskrift på myntekugler fandt jeg inde på "mad for livet", men har ændret en smule i den og jeg kan kun sige, at de er blevet rigtigt gode. For selvom jeg har meget kvalme, har jeg fortsat lyst til kakao.....det kan jeg åbenbart aldrig få nok af. Opdagelsen af kakaoplanten og dens utallige helbredende egenskaber og lykkegivende stoffer, må være guds kærlighedserklæring til os mennesker. Vidste du f.eks. at der i rå kakao er flere antioxidanter end i blåbær?

Disse kugler smager i hvert fald guddommeligt godt og er en god og forfriskende hapser her i sommervarmen....så bare spis løs:0)

Mynteguf:

200g dadler
50g cashewnødder
50g mandler
40g kokosmel
45g kokosolie
30g rå kakao
½ tsk. vanillepulver
saft af en ½ citron
5-6 dråber pebermynteolie
2 spsk. rå kakaonibs (eller mere:0))

Rå kakaopulver til at trille kuglerne i.

Det hele blendes i en foodprocessor til en jævn masse.
Smag den evt. til undervejs.
Massen rulles til kugler, som vendes i rå kakaopulver.
Sættes på køl et par timer inden de nydes med stort velbehag:0)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar