En blog om alt det der gør mig glad og alt det, der inspirerer mig i min hverdag. Mit ønske er at blive bedre til at huske på alle de positive oplevelser og stunder, jeg har i min hverdag.....for livet er i bund og grund en virkelig smuk ting. Men når man er et menneske, som mig, der til tider har det med at løbe ind i en voldsomt storm i form af en angst, der kan være alt dominerende, så er det så ekstra vigtigt at huske på alt der beriger og som gør hverdagen værd at forholde sig til. Så dette er mit positive projekt......jeg tænker, at alle må have behov for at samle på smil engang imellem.....dette er mine smil:0):0):0)

tirsdag den 20. august 2013

Fiskefrikadeller med torskerogn

Hvis der er noget, der altid kan gøre mig glad, er det hjemmelavede fiskefrikadeller. Selvom jeg i over halvdelen af mit liv har spist vegetarisk, har jeg aldrig undgået fisk. Det er dog primært laks, som jeg har en craving overfor, og dette er nok ikke så underligt, når man tænker på alt det gode fedt, som denne fisk indeholder.
Men variation er altid godt og noget, som kroppen virkeligt altid takker ja til. Det er ikke sundt at leve alt for ensformigt, heller ikke selvom det er gulerødderne, man kaster sig over.
Så derfor har jeg denne gang tilføjet en pakke torskerogn til mine deller og det fungerede rigtigt fint.
Normalt er jeg ikke så vild med torskerogn, men det smagte ikke særligt meget igennem og gav en fin konsistens. De blev i hvert fald hurtigt spist:0)

Opskriften kommer lige her;

200g laks
200g hvid hvisk (jeg brugte rødspættefileter)
1 pakke torskerogn
1 lille løg eller 2 forårsløg
3 spsk. skallin
lidt citronsaft
1 æg
Et stykke friskhakket chili
Et stykke friskrevet ingefær
Friskhakkede krydderurter (jeg brugte basilikum og persille)
Lidt salt og friskkværnet peber.

Hele molevitten køres i en foodprocessor. Hvis ikke man er indehaver af sådan en, ville jeg bare hakke det hele fint og vende det i en skål til massen får en konsistens der er til at forme.

Fiskemassen formes til passende frikadeller og steges i smør på en pande til de er gyldne og gennemstegte.

Jeg glemte at tælle hvor mange der blev, men en god portion.
Kæresten og jeg kunne spise os mætte to aftener i streg...lækkert:0)

Haps.....

 
....Og haps:0)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar