En blog om alt det der gør mig glad og alt det, der inspirerer mig i min hverdag. Mit ønske er at blive bedre til at huske på alle de positive oplevelser og stunder, jeg har i min hverdag.....for livet er i bund og grund en virkelig smuk ting. Men når man er et menneske, som mig, der til tider har det med at løbe ind i en voldsomt storm i form af en angst, der kan være alt dominerende, så er det så ekstra vigtigt at huske på alt der beriger og som gør hverdagen værd at forholde sig til. Så dette er mit positive projekt......jeg tænker, at alle må have behov for at samle på smil engang imellem.....dette er mine smil:0):0):0)

fredag den 5. juli 2013

Små pandekager med squash og sød kartoffel

Denne opskrift på pandekager fandt jeg inde på urtekrams hjemmeside. Og jeg må indrømme, at jeg er helt solgt, og det er derfor allerede anden gang jeg laver dem på kort tid.
De er geniale som små hapsere til den lille sult evt med lidt avocado eller hummus til. Jeg er ret glad for små hyppige måltider, så de får helt sikkert en fast plads i min fryser.
Jeg har ændret lidt på opskriften bl.a. har jeg udskiftet kokosmel med mandler og boghvedemel og tilføjet timian......

Måske de også vil være gode med blandede rodfrugter til efteråret........
Hvis der er mange munde at mætte kan man roligt lave en dobbelt portion, så er der også til en let frokost dagen efter.

Opskriften lyder således;

1 sød fintrevet kartoffel
1 fintrevet squash
1 hakket forårsløg
4 æg
2 spsk mandelmel (jeg kværner dem selv i en minihakker)
2 spsk boghvedemel
1 tsk timian
lidt havsalt

Kokosolie eller smør til at stege i.

Riv kartoffel og squash og lad det dræne i en sigte en halv times tid sammen med lidt salt.
På den måde får du siet overskydende væske fra og pandekagerne er nemmere at arbejde med.
Blande squash og sød kartoffel sammen med forårsløg, timian, mandel -og boghvedemel.
Til sidst rører du æggene i et efter et.

Lav små klatter af dejen på en varm pande og steg dem til de er sprøde og gyldne.

Jeg synes de smager skønt stegt i en god klat kokosolie.





 Lækre pandekager serveret med alskens grønt, lidt hummus og frisk mozarella

Ingen kommentarer:

Send en kommentar