En blog om alt det der gør mig glad og alt det, der inspirerer mig i min hverdag. Mit ønske er at blive bedre til at huske på alle de positive oplevelser og stunder, jeg har i min hverdag.....for livet er i bund og grund en virkelig smuk ting. Men når man er et menneske, som mig, der til tider har det med at løbe ind i en voldsomt storm i form af en angst, der kan være alt dominerende, så er det så ekstra vigtigt at huske på alt der beriger og som gør hverdagen værd at forholde sig til. Så dette er mit positive projekt......jeg tænker, at alle må have behov for at samle på smil engang imellem.....dette er mine smil:0):0):0)

onsdag den 9. april 2014

Gravid.....og temmelig udfordret.

For mig har min graviditet absolut ikke været nogen dans på roser. Det har været helt igennem hårdt fra dag 1. I starten mest af alt på grund af at jeg var så bange for at miste i fosteret igen og derfor knap turde gå nogle steder i frygt for at forårsage et eller andet, der kunne udløse en abort.

Det skal ikke være nogen hemmelighed at min kæreste og jeg har kæmpet mange år for at nå hertil´. Det har været en hård kamp, så det er helt underligt at tænke på at nu... endeligt om 2 måneder bliver vi forældre....

Udover angsten og bekymringen har jeg også haft ubeskriveligt meget kvalme og madlede. De første måneder lå jeg ned, når jeg spiste for ikke at kaste maden op igen. Og når man som jeg er en spinkel lille en var det på ingen måde særlig ønskværdigt. Aldrig har jeg drukket så meget saft og kakao....flydende kalorier har jeg virkeligt fundet ud af kan være guld værd:0)

Jeg kan huske, at da jeg nåede de 12 uger og vi havde været til første scanning, da tænkte jeg; Nu må den kvalme endeligt være på retur, og så begyndte jeg at kaste op.
Og hvis der er noget jeg hader, så er det at kaste op. Heldigvis var det kun få gange og så blev det i en periode lidt bedre, indtil jeg pådrog mig en eller anden maveinfluenza, jeg lagde mig syg med en månedstid. Som efterfølgende blev afløst af forkølelse og mild influenza......det har været noget af en vinter for mit vedkommende og jeg må indrømme, at jeg er træt nu, som i helt og aldeles mørbanket.

Men hver dag mærker jeg min lille dreng sparke og jeg tænker; "to måneder endnu, så får jeg endeligt lov til at holde ham".
Ingen tvivl om at han er det hele værd. Men aldrig havde jeg troet, at en graviditet kan være så hård, og jeg glæder mig ubeskriveligt til at kunne sætte mig ind i en bus uden frygt for at kaste op.
Jeg glæder mig til at kunne nyde et måltid mad igen uden at frygte kvalmen og jeg glæder mig til at få min energi og mit overskud igen........

Jeg synes det er en kæmpe gave, at vi skal have et sommerbarn og for hver en babyting, vi køber bliver jeg gladere og mere forventningsfuld.
Jeg forsøger så vidt muligt at få nogle rolige dage herhjemme og skabe lidt overskud til det praktiske og til at være god ved mig selv.

Jeg har ikke taget særligt meget på i min graviditet og det er jeg lidt bekymret for. Vil jo så gerne have en masse at give ham, når han er kommet til verden.
Men det gode ved ro er at der også er ekstra tid til at værne om maden, og jeg må sige at mine madvaner har ændret sig en del efter, at jeg er blevet gravid. Nu handler det simpelthen om at få kalorier og kulhydrater nok.

Ingen tvivl om at der fortsat vil komme en masse sunde opskrifter her på bloggen, men jeg arbejder virkeligt også på at udfordre mig selv, med de mindre sunde ting, for livet handler også om nydelse og om at give sig selv lov til at følge sine impulser og lyster.
Lillemanden han kræver en helt masse her til sidst og hans mor har bare brug for at nurse om ham og sin hårdt prøvede gravide krop.....for om to måneder går det endeligt løs og så er det ikke sikkert der er tid til meget andet end at nurse min lille dreng og elske ham til fulde:0):0):0)

Det er en livlig lille dreng jeg har indeni min mave og af og til ser min mave virkeligt mærkelig ud og jeg spekulerer på; Hvad laver han dog?:0)

I weekenden havde vi svigerfamilien på besøg og jeg fik dette virkeligt fine hjemmestrikkede tøj. Jeg blev simpelthen så glad. Det er så dejligt at have noget, der er lidt lækkert til ham. Jeg kan næsten ikke vente til han bliver stor nok til at have det på.
 
 
Ikke mindst af alt bliver der stadig nydt store mængder kakao her på matriklen...her en hjemmelavet udgave af kokosmælk, rå kakao, krydderier og appelsinsaft. Graviditetsforkælelse kan jeg pt. ikke få nok af......og det er dejligt, når det kan være "home cooked". Det er længe siden jeg har lavet så mange overspringshandlinger, som jeg har gjort det sidste halve år. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar